Annons

Eco tank

Produkter
(logga in för att koppla)

Phunkey

Aktiv medlem
Jag har en Et-2756.
Mer en hemmakontorskrivare än fotoskrivare. Så inga större förväntningar med fotoutskrifter. Skapar hellre fotoböcker.
Testade på skoj att skriva ut med Airprint, funkade smidigt!
 

Klas Hansson

Avslutat medlemskap
Inte några fotoutskrifter att tala om. Men suverän som hemmaskrivare eftersom man inte behöver fylla på eller byta patroner hela tiden. Billigare så!
 

xke42

Ny medlem
Söker en skrivare för att skriva ut "vardagsbilder", snabbt och lite billigare. När det är noga så beställer jag på nätet.
Har försökt läsa in mig på bla Epson och deras Eco tank skrivare, men får dubbla budskap.
Vissa testare är positiva och andra mindre nöjda. Så vad ska man gå på?
Måste ju vara rätt tänk med påfyllbart bläck såväl ur kostnads- som miljösynpunkt.

Så hjälp mig!
 

F1n

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av Epsons Eco tank skrivare?
Jag har en Ecotank ET-7700, i tidens begynnelse använde jag bara HP-skrivare och sist innan denna en Canon, mycket bra ända tills skrivarhuvudet i vanlig ordning började krångla.

Om man räknar in alla tusenlappar på patroner genom åren så var det ett nöje att fylla på bläcket ur flaskorna i den stilla förhoppning om att skrivaren håller ihop ett tag :)

Säg så här...om man har realistiska krav på fotoutskrifter så är den är helt ok, en bra färgmatch ´out of the box´ med min Eizo (profilerade) skärm. Gediget byggd...scannern inbyggd (har inte testat då jag kör med separat scanner).
Wifi fungerar problemfritt på alla enheter...helt ok programvara som medföljer.
Lite råddigt att behöva dra ut utmatningsfacket manuellt jämfört med ex Canon.

Om du är ute efter proffsutskrifter välj en dedikerad skrivare för detta.
Om du är ute efter en bra allround skrivare med förhoppningsvis lågt bläckkonto rekommenderar jag den absolut. Som med alla skrivare beror också en del på vilket papper du använder när det gäller fotoutskrifter.


Vill jag få något extra gjort på fotosidan så blir det Crimson :)

Jag hoppas att du blev något klokare av mitt inlägg.

/Björn
 

nivas

Aktiv medlem
Jag har en mycket enkel ET-2600, kort sagt:
helt ok (men inte strålande) utskrifter på billigt fotopapper, som dock bleknar fort. Bra för vanligt "office skrivande", behöver dock hållas igång kontinuerligt för att inte torka igen i skrivarhuvudet. Väldigt, väldigt, väldigt billig i drift, på drygt två år har jag köpt en flaska svart bläck för cirka 150:-.
 

torbeno

Aktiv medlem
Jag har epson 7750. Det är en en få skrivare som klarar kantfri A3 i en rimlig prisklass. Jag använder den mycket för att skriva ut affischer – den är suverän till det. Kör på scandinavian photos semigloss 300 gram och det blir precis som jag önskar. Skrivit ut massor till löjligt låg kostnad. Dessutom är den mycket snabbare än den Canon-skrivare (g4500) jag hade innan. Det var samma teknik med tankar istället men denna kunde inte leverera i närheten av kvalitet eller hastighet. (Dessutom gick den sönder efter drygt ett år och garantin täckte inte det så den hamnade på tippen).
 

Saxdalen

Aktiv medlem
Prcis köpt med en hem.

Vilken app eller så är bäst att köra för att skriva ut smidigt på distans och hemma?
Kör iphone (dottern), android (jag) och Mac (båda två).

Kommer mest användas till vardagsutskrifter, för skola mm. Det är det smidiga jag vill åt.
 
ANNONS