Ahaa, det låter inte som ett onormalt pris.
Var det inte Mikael Fröderberg som köpte ett för typ ett år sedan?,, kanske fråga honom om råd?
Värt att betänka är att det gå vaaaaga rykten om att Canon jobbar på en ersättare.. kanske är det bara önsketänkande som flödar.
Ngt annat som är värt att tänka på är att Canon inte producerar reservartiklar till dessa objektiv längre och det är ju surt om det händer ngt med obektivet.. om det inte kan trixas till alltså!!
Jag har själv ägt 300 2,8L USM som hade problem med fokuslamellerna. Alltså signalöverföringen till AF,en. Också i 200 1,8 så har du detta elektroniska led som omvandlar din manuella fokusering till motorn som styr linserna.. När detta sviktar så är du låst både med trasig AF och MF,,
Jag lämnade in mitt tele för detta och fick till svar att detta säkert kommer att återkomma om det en gång har upptsått.
Jag rekommenderar alltså dig att ta reda på om objektivet haft sådana eller liknande problem.
Jag hade hellre köpt ett objektiv som aldrig varit på service, som fungerar som det skall. Har det varit på service så vet man ju inte vad som kan uppstå efter justeringarna eller hur det egentligen mår. Det som puttrar på tycks puttra vidare.. liksom med Toyotas "Carinabilar" från mitten av -80talet.. många har väl rullat 100 000mil utan stora problem.. och de bilar som haft problem från början gick en relativ snabb död i möte.
MVH niclas,