Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Efterlysning! Programvara till Optical.

Produkter
(logga in för att koppla)

BenHur

Aktiv medlem
Lite småpanik.

Stökat till det i datorn och håller på att köra i programen på nytt. Upptäcker då att jag nånstans tappat bort discen till min Optical!!!

Skärmen ser ut som själva f-n, och jag sitter med stort jobb som behöver levereras på Måndag.

Någon som har möjlighet att skicka en kopia? Går ej att få från Color Partners hemsida.

Minst 2.0, gärna högre

OK, rätt men ändå lite fel.

Jag har en colorimeter som heter X Rite Color, DTP 92. Lite äldre än Spyder men i grunden samma programvara.

Så därför... Än en gång nån som har en sån och kan dela med sig av mjukvaran lite snabbt?

Borde du inte kunna använda samma programvara som optical 378 eller äldre om det är samma program i botten?

Ingen aning eftersom jag inte har nåt serienummer som accepteras.av programmet.

Color Partnership vill ju sälja nya colorimeters och har ingen support DTP 92 längre.

Du kan ju titta i ditt program å kolla om du kan byta från Spyder till en DTP 92 istället...

ANNONS
Götaplatsens Foto