Annons

Egen tutorial, hur görs de?

Produkter
(logga in för att koppla)

danielll

Aktiv medlem
Vad behövs för att man ska kunna göra sin egen videotutorial?

Skulle vara roligt att visa hur man själv går tillväga med en bild, från raw-fil till färdig bild.

Har någon testat?

/Daniel

Det är väl inget märkvärdigt med det :) Bara att skaffa ett program som spelar in skärmen, videoshark tex...

Hoppas det hjälpte, vet dock itne var man kan ladda ner det programmet, finns nog många fler också hehe :)
Det är väl i stort sett den ända du behöver, förutom kunskap och programmet du ska jobba i givetvis.

Mvh

Tack Jocke för det snabba svaret.

Får se om det är fler som har några input i ämnet.

/Daniel

Senast ändrad:
Kan förövrigt tipsa dig om samma länk som Mattias ovanför nämner! Skit bra site :)
Moderskeppet är en härlig sida! Ska förövrigt beställa en DVD av dig Mattias, känn dig hedrad hehe ;)

Mvh Joakim

Oj storfrämmande i strängen!:))

Tack för en fin site och bra lektioner som du gör Mattias!
Jag följer dom med stort intresse!

moderskeppet skrev:
Tack själva. Ska filma en bakom kulisserna snart.

Är det nån med rent yrkesmässigt intresse av att spela in instruktionsfilmer så är ja i GBG och pratar om det den 1 november
http://macsysadmin.se/sv/Podcastday.html

Du jag måste bara få fråga dig en sak. Programmet du använder i vissa "tutorials" är Camera raw 4,0 right? Hur fungerar det igentligen? Sammkör man photoshop och camera raw?
Men man måste alltså ha Cs3?
Denna tutorial pratar jag om: http://moderskeppet.se/video/show/fejk-hdr-i-raw , vilket program är det igentligen?

Tacksam för svar!

Ja, det är Camera RAW 4 som kommer med Photoshop CS3.

När man öppnar en RAWbild tagen med en digital systemkamera så öppnas Camera RAW automatiskt.

En övningsbild finns med till videon där så du kan pröva med den när du har CS3

moderskeppet skrev:
Ja, det är Camera RAW 4 som kommer med Photoshop CS3.

När man öppnar en RAWbild tagen med en digital systemkamera så öppnas Camera RAW automatiskt.

En övningsbild finns med till videon där så du kan pröva med den när du har CS3

Okej tack så mkt för svaret! Har cs3 och testade med övningsbilden du pratade om! Fungerade utmärkt.
Riktigt bra hemsida också, lär mig mkt där ifrån :)

ANNONS
Götaplatsens Foto