Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ej fungerande strobb på 550EX

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik_j

Medlem
Jag tröttnade på att köpa ny batterier till min 550ex och beslöt mig för att köpa en batteriladdare med laddningsbara batterier. Nu visar det sig att strobben inte funkar med dom laddningsbara batterierna =\ Det enda jag kan tänka mig är att det skulle vara för låg ström i dom laddningsbara, men dom är på 2300mAh och dom "vanliga" batteriarna jag använde var på 1500 mAh.
Är det någon som har en lösning på detta problem?

Och det funkar när du byter tillbaka igen?

Jag har nog inget att tillföra utan är mest nyfiken på vad du använder stoboskopeffekten till. Jag har haft blixt med stoboskop i 11 år men ännu inte sett någon nytta med funktionen.

froderberg skrev:
Och det funkar när du byter tillbaka igen?

Jag har nog inget att tillföra utan är mest nyfiken på vad du använder stoboskopeffekten till. Jag har haft blixt med stoboskop i 11 år men ännu inte sett någon nytta med funktionen.

*ler*
Jag har tagit fem bilder med strob, för 12 år sen, på kvällen, på en lika pryltokig kompis, som viftade med armarna och undrade lika mycket som jag vilka häftiga effekter det skulle gå att åstadkomma med stroben!
På min 550ex funkar stroben med laddbara NiMH 1.2V 1600mAh.

ANNONS
Götaplatsens Foto