Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Element 9 ?
- Trådstartare bosson
- Start datum
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Det är tydligen rea nu på Element 8, betyder detta att Element 9 är på gång?
Så kan det ju vara eftersom åttan varit ute på marknaden i minst ett par månader. Det gäller väl att sno på om man skall hinna få ut tian före jul.
j_s
Aktiv medlem
Det är tydligen rea nu på Element 8, betyder detta att Element 9 är på gång?
Säkert är det så, Adobe brukar lansera en ny version av Elements i augusti-september varje år. (Elements 8 släpptes i september 2009.)
zatopek
Aktiv medlem
Dom har som vanligt mycket konstiga uppgraderingspriser tycker jag
Photshop Elements och Premeiere Elements kostar som fullversion 1137 (på Adobes hemsida)
och uppgradering 1090. Hela 47:- billigare om man uppgraderar. 96% av nypris.
Och då får man inga skivor vid uppgraderingen utan måste bränna själv om man vill ha en säkerhetskopia.
/Mats
Photshop Elements och Premeiere Elements kostar som fullversion 1137 (på Adobes hemsida)
och uppgradering 1090. Hela 47:- billigare om man uppgraderar. 96% av nypris.
Och då får man inga skivor vid uppgraderingen utan måste bränna själv om man vill ha en säkerhetskopia.
/Mats
moderskeppet
Aktiv medlem
De senaste fem åren har Adobe betett sig ganska exakt så här:
* 1 juli - reas nuvarande version med ca 25%. Uppgraderingspriset, som brukar vara runt 25% lägre än fullpris reas inte. Därför kostar de lika mycket
* 1 oktober (+- en vecka) släpps Engelsk version av senaste versionen
* 7 november (+- två veckor) släpps Svensk version
Antalet nyheter brukar vara halvbegränsat till ett antal roliga specialeffekter och smartare bildorganisation för den med riktigt många bilder.
Om detta kommer upprepa sig i år kan jag inte svara på eller spekulera i.
Generellt brukar mitt råd för Elements vara: Om du har tid att bildbehandla nu finns det aldrig någon anledning att vänta in nästa version.
* 1 juli - reas nuvarande version med ca 25%. Uppgraderingspriset, som brukar vara runt 25% lägre än fullpris reas inte. Därför kostar de lika mycket
* 1 oktober (+- en vecka) släpps Engelsk version av senaste versionen
* 7 november (+- två veckor) släpps Svensk version
Antalet nyheter brukar vara halvbegränsat till ett antal roliga specialeffekter och smartare bildorganisation för den med riktigt många bilder.
Om detta kommer upprepa sig i år kan jag inte svara på eller spekulera i.
Generellt brukar mitt råd för Elements vara: Om du har tid att bildbehandla nu finns det aldrig någon anledning att vänta in nästa version.
Ventures
Aktiv medlem
Jag fick en PSE 8 med på köpet när jag beställde en Nikon D5000 från Dustin i juli utan att jag räknat med det. De kan inte kosta så mycket i återförsäljarledet. Kunde inte se att det var så mycket nytt i 8:an så jag har inte ens öppnat kartongen och tycker jag klarar mig långt med LR 3+PSE 5.
Dom roliga förändringarna var ju i CS 5 (autoutfyllnad och böjbara armar etc.), men de kanske kommer i PSE 9?
Dom roliga förändringarna var ju i CS 5 (autoutfyllnad och böjbara armar etc.), men de kanske kommer i PSE 9?