Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Element 9 ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dom har som vanligt mycket konstiga uppgraderingspriser tycker jag

Photshop Elements och Premeiere Elements kostar som fullversion 1137 (på Adobes hemsida)
och uppgradering 1090. Hela 47:- billigare om man uppgraderar. 96% av nypris.

Och då får man inga skivor vid uppgraderingen utan måste bränna själv om man vill ha en säkerhetskopia.

/Mats

De senaste fem åren har Adobe betett sig ganska exakt så här:

* 1 juli - reas nuvarande version med ca 25%. Uppgraderingspriset, som brukar vara runt 25% lägre än fullpris reas inte. Därför kostar de lika mycket

* 1 oktober (+- en vecka) släpps Engelsk version av senaste versionen

* 7 november (+- två veckor) släpps Svensk version

Antalet nyheter brukar vara halvbegränsat till ett antal roliga specialeffekter och smartare bildorganisation för den med riktigt många bilder.

Om detta kommer upprepa sig i år kan jag inte svara på eller spekulera i.

Generellt brukar mitt råd för Elements vara: Om du har tid att bildbehandla nu finns det aldrig någon anledning att vänta in nästa version.

Är det någon som vet vad PSE 9 kommer att kosta?

Specialpriset på PSE 8 gäller tydligen bara till 16 augusti, jag funderar på om jag ska skaffa det eller invänta 9:an. Brukar ny version vara samma pris som den äldre versionens normalpris? Eller blir den dyrare?

Dyrare

Den brukar vara dyrar om Du är intresserad av 8:an kolla också Dustin Home
Hälsningar Göran

Jag fick en PSE 8 med på köpet när jag beställde en Nikon D5000 från Dustin i juli utan att jag räknat med det. De kan inte kosta så mycket i återförsäljarledet. Kunde inte se att det var så mycket nytt i 8:an så jag har inte ens öppnat kartongen och tycker jag klarar mig långt med LR 3+PSE 5.
Dom roliga förändringarna var ju i CS 5 (autoutfyllnad och böjbara armar etc.), men de kanske kommer i PSE 9?

ANNONS
Götaplatsens Foto