Kidcrash
Avslutat medlemskap
Jag har haft turen att få sommarjobb i år , vilket leder till lön, som leder till att det börjar klia i fingrarna efter nya saker, prylgalning som man är(och jag vet att det är den som står bakom kameran som gör bilden, men känslan av att ha något robust att lita på är otroligt viktig för mig) .
Det jag sneglade på först var att byta upp mitt hus från d50 till d200(dock inte bestämt mig i denna fråga)
Det jag är ute efter i denna kamera är
-Tillgång till vertikalgrepp
-Större sökare
-Fler AF-punkter
-Logiken och snabbheten i inställningarna
-Storleken, både med och utan grepp, då jag har stora händer, detta är väldigt viktigt. efter viss efterforskning här på forumet har jag dock blivit osäker på detta. det är alltför spridda åsikter, men har börjat kolla på lite nya gluggar istället. sitter för närvarande på sigma 18-50, nikon 50/1,8 och om några dagar ett tokina 12-24, en sb-600 blixt samt väska och minne osv.
nikongluggen är inte aktuell att bytas, den älskar jag. dock skulle jag nog vilja byta upp sigman. Kikat runt lite på olika gluggar samt recensioner, men kan aldrig bestämma mig. Det jag är ute efter är något bra allroundobjektiv, dock inte nikons kitglugg, utan något mer sofistikerat, men utan att bli för dyrt(om det går). Ska även införskaffa mig studioblixtar, paketet från kaffebrus för 3995 är det jag tittat på.
Hjälp mig, ge lite personliga erfarenheter av de objektiv ni rekommenderar samt lite förslag på annat jag kan tänkas behöva!
Sammanfattning:
-Hjälp i valet med kamerahusen, att byta upp, eller att inte byta upp.
-Objektiv, vilka/vilket, samt lite för nackdelar med dessa
-Övriga saker som jag kanske inte tänkt på.
Budget: minimum 15 000, maximum 20 000.
Det jag sneglade på först var att byta upp mitt hus från d50 till d200(dock inte bestämt mig i denna fråga)
Det jag är ute efter i denna kamera är
-Tillgång till vertikalgrepp
-Större sökare
-Fler AF-punkter
-Logiken och snabbheten i inställningarna
-Storleken, både med och utan grepp, då jag har stora händer, detta är väldigt viktigt. efter viss efterforskning här på forumet har jag dock blivit osäker på detta. det är alltför spridda åsikter, men har börjat kolla på lite nya gluggar istället. sitter för närvarande på sigma 18-50, nikon 50/1,8 och om några dagar ett tokina 12-24, en sb-600 blixt samt väska och minne osv.
nikongluggen är inte aktuell att bytas, den älskar jag. dock skulle jag nog vilja byta upp sigman. Kikat runt lite på olika gluggar samt recensioner, men kan aldrig bestämma mig. Det jag är ute efter är något bra allroundobjektiv, dock inte nikons kitglugg, utan något mer sofistikerat, men utan att bli för dyrt(om det går). Ska även införskaffa mig studioblixtar, paketet från kaffebrus för 3995 är det jag tittat på.
Hjälp mig, ge lite personliga erfarenheter av de objektiv ni rekommenderar samt lite förslag på annat jag kan tänkas behöva!
Sammanfattning:
-Hjälp i valet med kamerahusen, att byta upp, eller att inte byta upp.
-Objektiv, vilka/vilket, samt lite för nackdelar med dessa
-Övriga saker som jag kanske inte tänkt på.
Budget: minimum 15 000, maximum 20 000.