Annons

En gång till: MAC vs. PC

Produkter
(logga in för att koppla)
Du tar de DU känner dig bekvämast med, dom som säger att prestandan skiljer eller att det ena är bättre än det andra har bara fel. Har suttit både vid Mac och PC med fastnade för PC, men bara för det sitter jag inte och försöker få alla Macare och byta till PC.
Photoshop med stöd för 64-bitar kommer ju dessutom först till PC (Mac får vänta till CS5) är det ju sagt.

Arclight skrev:
Photoshop med stöd för 64-bitar kommer ju dessutom först till PC (Mac får vänta till CS5) är det ju sagt.

Vi vet ju inte än, Adobe och Apple har ju haft ett mångårigt samarbete. Jag tror helt klart att detta kommer att ordna sig? Idag snurrar Photoshop CS3 grymt bra på Intel mac:arna.

Som jag skrev innan så har jag arbetat med Windows sedan -94. Min personliga uppfattning är att Mac helt enkelt fungerar bättre och är driftsäkrare. De har en helt annan "styrning" av hårdvaran, och om Windows haft egen hårdvara hade det varit en helt annan grej, och vi hade kunnat jämföra!

Men för att besvara ditt påstående:
Köp en mac och installera Win Vista x64 paralellt =) då får du det bästa av två båda OP.

Jag orkar inte tjata över någon till Mac sidan, utan berättar endast mina personliga erfarenheter.

Mvh // Martin

Anderzon skrev:
Näe, Om det kommer en x64 version av PS till PC så kommer det väl till MAc med?

Nopes, först till CS5 enligt John Nack på Adobe.

http://www.news.com/8301-13580_3-9909725-39.html

Och visst kan man köra dubbla OS, men jag menade just att det lär bli följden för många, OS X för allt vanligt arbete, Vista x64 för CS4.

Jag hade också kört OS X om Apple hade haft maskiner som passar mig (dvs en Macbook Pro i 13.3" och en mindre/billigare Mac Pro, utan skärm och i minitower formfactor). Nu är det inte så, så jag får stanna i tråk-Windows.

Hej,

Jo jag läste detta... tjii fick jag :)
verkar dock inte som om det ger en enorm prestandavinst, läste något om 8-12% för vanlig behandling. Den som lever får se, antar att Apple har och göra nu...

Cheers // Martin

Anderzon skrev:
Hej,

Jo jag läste detta... tjii fick jag :)
verkar dock inte som om det ger en enorm prestandavinst, läste något om 8-12% för vanlig behandling. Den som lever får se, antar att Apple har och göra nu...

Cheers // Martin

De lär säkert ge en bra prestanda boost vid större filer. Photshop springer lätt upp i 3GB när man kör med mycket i history och arbetar med större dokument. Man kan ju bara hoppas att det är optimerat bra, sitter med 8GB själv och hoppas kunna utnyttja dom ordentligt när CS4 kommer.

Vandraren skrev:
Nej, nu får det vara slutvelat.

24" iMac med 4GB ram får det bli.

/H

När jag köpte min iMac 24 2.8 så levererades den med 2GB vilket betyder att jag fick uppgradera den till 4GB genom att köpa 2 x 2GB och fick då 2x 1GB över, affären köpte tillbaka de överblivna 2 x 1GB.

Köp inte Apple originalminne, köp vanliga PC-minne. Jag lät affären uppgradera för att det inte skulle kunna bli något snack vid eventuellt garantiåtagande.

ANNONS
Götaplatsens Foto