Annons

En kanonbild, och sen då?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gimbal

Aktiv medlem
Om man springer runt och fotar som en tok så händer det ibland att en och annan bild blir riktigt skaplig (med egna mått mätt). Sen putsar man upp den till perfektion (fortfarande med egna mått mätt) i PS och, sen då? Gömmer ni bilden i ett mörkt hörn på hårddisken, eller printar ni ut så stort som möjligt och tapetserar väggarna, eller vad gör ni?

Det är en bra fråga. Jag har själv ett stort antal bilder jag fotat. Vissa bra andra mindre lyckade. Det tar en rätt stor plats. I mitt fall har jag inte skrivit ut eller gjort rikitga bilder i den utsträckning man kanske borde. De blir liggande på hårddisken precis som du säger.
Hur gör ni andra ???

Rogerber skrev:
Det är en bra fråga. Jag har själv ett stort antal bilder jag fotat. Vissa bra andra mindre lyckade. Det tar en rätt stor plats. I mitt fall har jag inte skrivit ut eller gjort rikitga bilder i den utsträckning man kanske borde. De blir liggande på hårddisken precis som du säger.
Hur gör ni andra ???

Jag brukar önska att jag hade några väggar lediga att hänga dom på. Sne´tak är ett gissel... :O(

De som är något extra och som jag gillar brukar jag beställa i A4 eller A3. En del hängs upp på väggen, sedan byts dom ut mot en annan när den hängt där ett tag.

Jag lägger upp det mesta på deviantart/fotosidan, en del skriver jag ut, en del ligger kvar i en mörk vrå på hårddisken och en del tar jag bort.

kom på en konstig ide.. skall sätta upp bilder jag själv tagit i taket. Så hela taket på mitt rum skallvara täckt med amatörproffs bilder :p

jag skriver ut alla mina "bra" bilder åtminstånne i 10x15 storlek.
kan ha att göra med att jag jobbar i en fotoaffär och har fri tillgång till labbet men men:p

En riktigt fin bild är värd att få skrivas ut STORT.
Jag brukar ge mig själv möjligheten att göra så för att främja processen mellan att ta tänka ut bilden, plåta den och efterbehandla. När man gjort något sen som blir bra, funderar jag på att skriva ut den. När jag sen har ett gäng som jag skulle kunna tänka mig skriva ut, då funderara jag lite till och väljer mellan dem. Det blir som en liten tävling med sig själv att ta så bra bilder som möjligt och den bilden som vinner får bli utskriven! Enkelt och skoj. De andra hamnar i den där mörka vrån du talade om...

/Samuel

Vi brukar ungefär 4 ggr per år välja ut de finaste bilderna och skicka för "framkallning". Brukar bli 150-200 bilder. Sen sätter vi in dem i album för trevligare visning och för framtiden. (Vem vet om barnbarnen om 30-40 år kan/orkar kolla på alla digitala bilder vi tar?)

Det är lite pyssel, men det är mysigare att titta på bilder i album än på skärmen.

Crimson är ett väldigt bra ställe att skicka till för utskrift. Bra priser, kvalitet på pappret och otroligt snabb leverans. Har bra uppladdnigsprogram.

ANNONS