Annons

En svårförklarad bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Myran2

Aktiv medlem
Är det ingen som tagit en bild på något som är svårförklarat ?? Lägg gärna ut bilden här så vi får se det vore kul så kan vi kanske ge en "förklaring" !? Tyvärr har jag ingen än men det kommer säkert snart.
 
ljus

Någon som kan se vad ljuset är för något? Bilden är beskuren och blir tyvärr inte bättre än så här.
Taget den 11/7 2010 klockan 21.40. Fotade egentligen fågeln och såg i ögonvrån ljuset, när jag efter bildtagningen tittade upp var ljuset borta.
 

Bilagor

  • _MG_2327 som smart objekt-1.jpg
    _MG_2327 som smart objekt-1.jpg
    67.2 KB · Visningar: 2,036
Någon som kan se vad ljuset är för något? Bilden är beskuren och blir tyvärr inte bättre än så här.
Taget den 11/7 2010 klockan 21.40. Fotade egentligen fågeln och såg i ögonvrån ljuset, när jag efter bildtagningen tittade upp var ljuset borta.

Oj vilken bild precis sådana bilder jag menar det ser ju nästan ut som ett UFO men det törs man ju inte säga bra bild dock mer sånt !!
 
Någon som kan se vad ljuset är för något? Bilden är beskuren och blir tyvärr inte bättre än så här.
Taget den 11/7 2010 klockan 21.40. Fotade egentligen fågeln och såg i ögonvrån ljuset, när jag efter bildtagningen tittade upp var ljuset borta.

Du verkar ha fått med månen i bilden.
J O

Fast å andra sidan var det inte fullmåne den dagen, tvärtom nymåne.
 
Senast ändrad:
Du verkar ha fått med månen i bilden.
J O

Fast å andra sidan var det inte fullmåne den dagen, tvärtom nymåne.
"Now Look!" - (som uri geller hade sagt) dessutom så var ljuset borta en stund efter, så det kan inte ha varit månen...
Ibland så kan objektiven skapa olika konstiga "fenomen" på himlen, tex en konstig spegling från något annat...

Fast allra helst så vill jag tro att det var ett UFO!!!

/Hannes
 
Vad sägs om en klotblixt som förklaring till fenomenet? http://sv.wikipedia.org/wiki/Klotblixt
Eventuellt kan någon vara intresserad av bilden, då detta är ett dåligt dokumenterat fenomen. För en massa år sedan gick det ett intressant program på TV typ Vetenskapens värld om saken.
 
Vad sägs om en klotblixt som förklaring till fenomenet? http://sv.wikipedia.org/wiki/Klotblixt
Eventuellt kan någon vara intresserad av bilden, då detta är ett dåligt dokumenterat fenomen. För en massa år sedan gick det ett intressant program på TV typ Vetenskapens värld om saken.

från Wikisidan: "klotblixt ... uppträder i samband med åskväder".
Ser inte så åskigt ut på bilden i fråga, så jag är skeptisk. Men varför inte?
Nej jag tror mer på min egen satellit-teori eftersom det inte är helt ovaligt att ma nser satelliter sväva i skyn, och de kan blänka till ibland när solen träffar rätt.

Petter ...
 
Tycker sånt här är kul och är rätt såld på rymden och dess konstigheter. En vild gissning efter lite koll i Star Walk verkar det som att du fångat en planetarisk nebulosa som också kalla "the clownface nebula".

Inte ett dugg säker på att det är rätt, men datum och klockslag stämmer.

PS vet inte vad "planetarisk" nebulosa innebär, men det finns några astrofotografer här på FS som säkert kan kullkasta min teori. :)
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    6.8 KB · Visningar: 1,274
Senast ändrad:
Vad kan detta vara ??? Bilden tagen mitt på dan över Sthlm nyligen och klart väder som ni ser det är något som "hänger" i luften till synes utan vingar och rotorblad vad jag kan se ???
 

Bilagor

  • IMG_1682_edited.jpg
    IMG_1682_edited.jpg
    3.6 KB · Visningar: 811
"Now Look!" - (som uri geller hade sagt) dessutom så var ljuset borta en stund efter, så det kan inte ha varit månen...
Ibland så kan objektiven skapa olika konstiga "fenomen" på himlen, tex en konstig spegling från något annat...

Fast allra helst så vill jag tro att det var ett UFO!!!

/Hannes

Dey ÄR ett UFO tills man har identifierat det då det blir ett IFO :)

Unidentified Flying Object.
 
Någon som kan se vad ljuset är för något? Bilden är beskuren och blir tyvärr inte bättre än så här.
Taget den 11/7 2010 klockan 21.40. Fotade egentligen fågeln och såg i ögonvrån ljuset, när jag efter bildtagningen tittade upp var ljuset borta.

Mitt tips är en reflex från ett flygplan, eller möjligen landningsljusen från ett flygplan. Svårt att säga eftersom fokus ligger på fågeln så vad det än är blev det en rund suddig fläck.
 
ANNONS