Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Enkel fråga om programautomatik i proffshus
- Trådstartare downtown
- Start datum
Arne S
Aktiv medlem
Ofta finns det väl ett "P-läge" som ju är programautomatik. Men detta läge kräver/medger ju en del inställningar (ISO, WB mm) till skillnad från "gröna rutan" som ju är ett mer eller mindre helautomatiskt sikta-och-tryck läge och som saknas på proffshusen. De har inte heller några "sportläge", "porträttläge" osv.
Kanske har jag fel, men min uppfattning är att "P" inte används i någon större utsträckning av proffsen. Tror att de saknar möjligheten till kontroll då.
/Arne
Kanske har jag fel, men min uppfattning är att "P" inte används i någon större utsträckning av proffsen. Tror att de saknar möjligheten till kontroll då.
/Arne
Anders Östberg
Guest
Det finns inga färdiga sport- eller porträttprogram och liknande.
P-läget finns ju och det är underskattat av många enligt min mening, det är lite som att ha Av och Tv tillgängligt samtidigt, med lika mycket kontroll över exponeringen.
P-läget finns ju och det är underskattat av många enligt min mening, det är lite som att ha Av och Tv tillgängligt samtidigt, med lika mycket kontroll över exponeringen.