Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EOS 1D eller EOS 1D Mark II
- Trådstartare SGÖ
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
Antar du menar 1Ds vs 1D mk2?
1D vs 1Dmk2 är 1Dmk2 mycket mycket bättre val.
1Ds vs 1Dmk2 så är ju det fullframe på 1Ds men den brusar mer på höga iso, är långsammare.
Många menar att det är bättre köpa en 5D istf 1Ds pga bildkvaliten.
Dock är ju 1 husen proffshus, jag har en 1D mk2 och har även haft en 5D, så det är skillnad i handhavande och autofokus, sökare osv till 1 seriens fördel.
Roine
Antar du menar 1Ds vs 1D mk2?
1D vs 1Dmk2 är 1Dmk2 mycket mycket bättre val.
1Ds vs 1Dmk2 så är ju det fullframe på 1Ds men den brusar mer på höga iso, är långsammare.
Många menar att det är bättre köpa en 5D istf 1Ds pga bildkvaliten.
Dock är ju 1 husen proffshus, jag har en 1D mk2 och har även haft en 5D, så det är skillnad i handhavande och autofokus, sökare osv till 1 seriens fördel.
Roine
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Det är givetvis omöjligt att svara på din fråga om man inte vet vad du ska använda kamerorna till.
Tibor
Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Det är givetvis omöjligt att svara på din fråga om man inte vet vad du ska använda kamerorna till.
riktigt, men kankse man kan säga så här att 1Ds "mkI" är en ganska ålderstigen kamera som endast har en fördel; FF sensorn. I allt annat är en 1D MkII (ffa "n" modellen) bättre: Höga ISO, Snabbhet, display osv.
Jag skulle rekommendera en 5D i st f 1Ds "MkI" om man inte enbart skall använda i studio med blixtar. Då spelar ISO begränsnigen i 1Ds "MkI" ingen roll.
Lars Johnsson
Aktiv medlem
SGÖ skrev:
Det var ungefär det jag tänkt, ställa dem emot varandra som som Tibor Lakatos skrev.
MVH SGÖ
Men vad plåtar du ??? Det är det som avgör frågan.
1DmkII för sport, natur, fåglar, action
1Ds för landskap, studio-porträtt, byggnader