Annons

Eos 1D mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Mark II ?? :)

Jösses vilken soppa det blir nu..

Det har ju bara varit objektiven som fått "uppgraderingar".. Då bli det väl en 10D Mk II oxå ;)


Ps.. sidan innehåller ingen info, eller bild..
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Genast försvann sidan, men faktan är:

1.3x
8,2 MP cmos
8,5 bps
40 bilder buffert JPG
50-3200 Iso
ny e-ttl
CF och SD kort
230 000 pixel skärm
PictBridge med PTP
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jeppe skrev:
Mark II ?? :)

Jösses vilken soppa det blir nu..
1D är ett enkelt och starkt varumärke som Canon säkert vill vara rädd om. De menar väl att det inte är en ny modell, men det är det ju.

Verkar inte som jag beställt grisen i säcken, det är ju ingen Nikon.

Kommer bli jobbigt för D2H nu... D2X kanske klarar 8MP på sin höjd.... he, he
 

Damocles

Aktiv medlem
Får se hur specarna på 10D mark 2? blir då...
Hoppas på Spotmätning, bättre autofokusprecision, och 8MP. Annars ligger min plånbok farligt till.

Altså... jag siktade på en 10D eller kanske 10D mark 2... men vi får se... jag kanske lever på vatten och bröd ett bra tag frömöver...

/me som behöver en hakklapp just nu.
 

Jeppe

Aktiv medlem
froderberg skrev:
1D är ett enkelt och starkt varumärke som Canon säkert vill vara rädd om. De menar väl att det inte är en ny modell, men det är det ju.

Verkar inte som jag beställt grisen i säcken, det är ju ingen Nikon.

Kommer bli jobbigt för D2H nu... D2X kanske klarar 8MP på sin höjd.... he, he
1 Dn hade varit ett bättre val enligt mig.. Men nu har Canon garderat sig mot kommande modeller..

1D Mk III, 1D Mk IV, 1D Mk V, osv... ;)
 

Johan A

Aktiv medlem
Får hoppas att det här är ännu ett sånt där jättekul practical joke. Jag vill ha FF ju!

I övrigt helt okej.
 

Omar

Aktiv medlem
Canon Magnus.

Här kommer en kass översättning, men alltid något.

Again, Canon confirms with an effectiveness and a speed d?innovation, its total engagement in the development of its system numerical reflex camera EOS. After l?avènement of l?EOS-300D, the numerical accessible one to general public, after the very general-purpose EOS-10D, and the EOS-1DS with sensor full format, Canon reconsiders the front of the scene with a new occupational numerical reflex camera which comes logically in the place from the EOS-1D. l?EOS-1D II is not satisfied d?être a simple substitute but on the contrary, s?affirme within this numerical range EOS by a marked personality and by many innovations which will allure the most demanding professionals l?EOS-1D II is a esthète smoothness d?image thanks to a sensor CMOS of 8,2 million effective pixels for a d?image quality of very high resolution. It s?affirme also like l?outil of infernal rates on many plans: give rhythm of catch of sight carried uninterrupted to 8,5 im/s (8 im/s for l?EOS-1D) with a number of maximum sights per sequence of 40 sights in broad JPEG (21 for l?EOS-1D), an exceptional endurance of l?obturator: 200 000 releases minimum (150.000 for l?EOS-1D), a port IEEE 1394 to 4 pins allowing a transfer at the speed of 100 Mo/s. It adds to it from now on a remarkable speed of d?image treatment thanks to its processor DIGIC of new generation and an increased speed out of matter d?écriture on the memory board. In the field of storage, not only l?EOS-1D II accepts the supports d?enregistrements of more than 2 Go but it in addition has 2 residences to use 2 types of memory boards (1 CF and 1 SD) of which l?enregistrement can be simultaneous or selective. The total control of returned colors is ensured by 5 matrices with clear identification of their specificity (Standard, Portrait, High saturation, Espace Adobe RVB, weak saturation) more 2 matrices personnalisables and a histogram RVB which makes it possible to control the distribution of the primary colors in l?image. L?EOS-1DII allows a new approach as regards adjustment of balance of the white by l?integration d?un numerical filter color which allows d?appliquer effects of corrections equivalent to those obtained with filters DC (9 levels of correction in bleu/ambre and magenta/vert). A new measurement flash E-TTL even more precise, with analysis of the distance from the subject via l?optic. It offers also a comfort increased in the phases of visualization of the recorded images: a screen of display of 230.000 pixels for an optimal resolution in l?affichage of the images recorded, rotation of the vertical sights automatic or manual, possibility d?agrandissement of 1,5x with 10x on 15 levels, video exit. Compatible Pictbridge a simple connection USB with a printer immediately allows d?imprimer after the catch of sights the photographs carried out. Software side File Viewer Utility profits d?un new development which increases its performances and the possibilities offered to l?utilisator: speed of treatment of files RAW, faster posting of the images, pallets separated for adjustments RAW and the adjustments from tonal curves, posting of infos IPTC (infos of telecommunications) and new function d?agrandissement d?une zone of l?image for an accurate check of the development.
 

paco

Aktiv medlem
Ser ut som EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM har samma zoomsystem som 100-400. Kan någon bekräfta? Ett av banden liknar den i 100-400. Hur funkar detta egentligen t.ex på 100-400? Tar man bara tag i framdelen och drar ut den?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
USM 1.1

Jag hittar bara en sak att anmärka på kameran. Visserligen har den firewire - men USB 1.1!!!!?

Sen bör man ju ha Ultra II-kort till för att dra nytta av hastigheten. I RAW-format suger det minnesutrymme i mångder..
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
paco skrev:
Ser ut som EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM har samma zoomsystem som 100-400. Kan någon bekräfta? Ett av banden liknar den i 100-400. Hur funkar detta egentligen t.ex på 100-400? Tar man bara tag i framdelen och drar ut den?
Den liknar väl 35-350:an mest.

Precis som med 28-70/2,8 har Canon får anpassa sig till kraven på vidvinklighet för att kompensera sensorstorleken.

Jag skulle visserligen kunna känna visst behov av en 28-300:a när jag plåtar på läger och festivaler, men jag vet av erfarenhet från 35-350:an att på normala fotoavstånd tycker folk att det är obehagligt att bli plåtad med en sådan stor glugg. Större 28:a lär ju inte gå att uppbringa...
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Sämre synk och ISO

Synk på 1/250 på mk II mot 1/500 på mk I...

3200 ISO på mk II och 6400 på Nikon N2H.

Tänka sig det finns några punkter kvar att förbättra...
 
ANNONS