Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 30 sen den kom

Produkter
(logga in för att koppla)

knopp

Aktiv medlem
Har EOS 30 förändrats något sen den kom?

Jag var inne på internet-photo.de och där säljer dom den för typ 4500:- ny, det visste inte jag så jag gick och köpte en begagnad här i Sverige med batteripack och det gick på 4900:- och det tyckte jag var sjysst jämfört med nypris här i Sverige.

Den var inköpt Juli förra året, har något färndrats med EOS 30 sen dess? Annars spelar det ingen roll, för den här var i SUPERskick..

MVH
Fredrik Sundström

Tyvärr händer det inte så mycket med kamerorna under tiden. Jag känner bara till fyra ändringar totalt inom systemet, Eos 5 fick mörkt glas till filmkammaren och förbättrad programratt, Eos 3 fick ny och korrigerad programvara, motorn till Eos 1v HS fick större platta kring stativfästet och flyttat serienummer, motorn till Eos 1 och 1n förbättrades så att den klarade litium-AA (syns på en *:a vid AE-knappen).

Några större förändringar brukar inte ske, tyvärr. Man kunde t ex tänkt sig att Eos 5:an skulle fått E-TTL, separat ON/OFF-knapp och vertikalgrepp med batterier. Men då den väl hetat Eos 5n och konkurrerat med Eos 3...

ANNONS
Götaplatsens Foto