Annons

EOS 30 sen den kom

Produkter
(logga in för att koppla)

knopp

Aktiv medlem
Har EOS 30 förändrats något sen den kom?

Jag var inne på internet-photo.de och där säljer dom den för typ 4500:- ny, det visste inte jag så jag gick och köpte en begagnad här i Sverige med batteripack och det gick på 4900:- och det tyckte jag var sjysst jämfört med nypris här i Sverige.

Den var inköpt Juli förra året, har något färndrats med EOS 30 sen dess? Annars spelar det ingen roll, för den här var i SUPERskick..

MVH
Fredrik Sundström

Tyvärr händer det inte så mycket med kamerorna under tiden. Jag känner bara till fyra ändringar totalt inom systemet, Eos 5 fick mörkt glas till filmkammaren och förbättrad programratt, Eos 3 fick ny och korrigerad programvara, motorn till Eos 1v HS fick större platta kring stativfästet och flyttat serienummer, motorn till Eos 1 och 1n förbättrades så att den klarade litium-AA (syns på en *:a vid AE-knappen).

Några större förändringar brukar inte ske, tyvärr. Man kunde t ex tänkt sig att Eos 5:an skulle fått E-TTL, separat ON/OFF-knapp och vertikalgrepp med batterier. Men då den väl hetat Eos 5n och konkurrerat med Eos 3...

ANNONS
Götaplatsens Foto