Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 400D & EOS Digital Rebel Xi?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mimmirey

Medlem
Är det någon skillnad egentligen på Canon EOS 400D och Canon EOS Digital Rebel Xi? Jag har tänkt köpa min nya kamera (400D) på www.bestbuy.com, då de har det bästa priset. Enda problemmet att de bara har en kamera som heter Canon EOS Digital Rebel Xi, men som är "likadan" som 400D. Är det någon som vet om det är någon skillnad på de här kamerorna?

Skillnad o skillnad, finns ju ingen kamera som heter Xi:) Men antar att du menar XTi, det är samma kamerahus, ger riktigt bra bildkvalité, men är ett tveksamt byte från en D50 skulle jag nästan säga.

Webbsidan verkar inte fungera så bra, men är det en europiesk butik? Om inte så gäller ingen garanti här i Sverige, värt att fundera på.

Hade jag varit i dina skor, så hade jag köpt en Nikon-kamera istället... För du har ju en hel del objektiv till Nikon... Jag hade nog sparat pengar under sommaren och väntat på ersättaren till D80 som ska komma till hösten, det kommer nog bli en höjdare.
Tror snarare att du byter ner dig om du köper en Canon 400D.

Bor du i USA?
Jag tror inte Bestbuy leverar till Sverige, men kanske har jag fel.

400D eller Rebel XTi ar en mycket kompetent kamera.
Jag tror inte att du kommer kanna det som en nedgradering fran D50, men vill du verkligen byta system, da maste du kopa alla objektiv igen.

ANNONS
Götaplatsens Foto