Annons

Eos 50+Sigma?

Produkter
(logga in för att koppla)

honkan

Aktiv medlem
Hej på er alla kunniga =)

Som nybliven Eosan har jag en fråga ang tex Sigma objektiv, har hört att 50:an har lite problem med dessa och andra tredjeparts objektiv
stämmer detta?

Mats.

Läste i en annan tråd här att vissa objektiv inte var 100% kompatibla med alla kameror. Det gick dock att fixa med en mjukvaruuppdatering av objektivet hos försäljaren.

Ifall du köper ett objektiv som är nyare än kameran, ska det inte vara någon risk att de inte funkar ihop, eftersom objektivtillverkaren har haft möjlighet att testa objektivet med den kameramodellen.

Ahhh. Sigma-vågen har nått Sverige... ;)

Gamla sigmagluggar kan vara inkompatibla med EOS 30/33. Att det skulle finnas några problem med EOS 50 känner jag inte till i varje fall..

Sigma vågen? =)

lättaste är väl att ta med och prova men ville höra om någon visste något om detta. Det är väl inget större fel på Sigmas glas eller? förutom att man får vad man betalar för som alltid annars.

Mats.

Sigma-vågen är den som: alla som har hört att vissa sigmagluggar råkade vara inkompatibla med EOS 30/33 transformeras till att ALLA sigmagluggar är inkompatibla med ALLA EOS-hus ;)

Naturligtvis förekommer problem.. Men som sagt.. det ska vara med EOS 30/33 eftersom Canon ändrade den elektriska överföringen något.

Grattis till ett utmärkt val av kamera och välkommen i klubben ;)

Ps.. naturligtvis ska du ha EF-gluggar till din Canon :)

Tackar till klubbtillhörigheten :)

jodå sitter och kikar runt efter orginalgluggar till mitt utmärkta hus, (den hörs ju för 17 knappt) bla på Ny-camera. dock så verkar ju Sigma ha bra objektiv till rimliga pengar oxo, därav min fråga.

Mats.

jag köpte ett eos 50 med ett sigam till för att jag villa ha objektivet till min 30.. när jag satte objektivet på min 30 så slutade bländaren att fungera.. det va nån som sa att det skulle gå och lösa med mjukvaruuppgradering ho expert men jag orkade inte pyssla så jag sålde det igen..=)
men sigmat funkade helt okej på 50..

köp ett 50 1,8 inte alls dyrt och helt okej..

ANNONS
Götaplatsens Foto