Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS D450 VS Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)

homer.s

Ny medlem
Hej
Jag står i valet och kvalet i mitt köp av ny kamera, i dags läget har jag en gamal analog EOS 300 med 2 objektiv(EF28-90, EF80-200) samt en blixt speedligth (kommer inte ihåg vilken typ)

Jag är ju så att säga van med Canon och jag trivs med märket, men frågan är ju kan jag använda mina gamla tillbehör. Jag kan tänka mig att det inte är optimalt anpassat till en digital kamera men hur mycket påverkar det bildkvaliten?
Kan jag inte använda mina gamla objektiv så har jag inget emot att byta fabrikat.

tacksam för råd och synpunkter/Per

Objektiven kan du använda, men blixten är lite osäkert... Du får slå upp den och kolla om den är "digital-kompatibel"...

Trivs du med Canon hade jag valt 450D, med ett standard 18-55IS-objektiv till i paket. Objektivet kostar dig bara en tusenlapp ungefär, och ger dig den sista biten vidvinkel som du kanske kommer sakna från din 28-90 på fullformat film... (bildutsnittet är 1.6ggr mindre på dessa kameror, så allting blir ju 1.6ggr mindre "vidvinkel")....

ANNONS
Götaplatsens Foto