Annons

EOS300D usb-out?

Produkter
(logga in för att koppla)

JensaM

Aktiv medlem
Hej finns det någon USB-out på en EOS300D, så att man kan koppla den direkt till datorn, eller måste man köpa en kortläsare också?

Tacksam för svar...

Ursäkta, förlåt! Detta hamnade i fel forum. Skulle ha varit under canon-digitalt. Men nu är det för sent. Ska aldrig göra om det, lovar... ;)

Jo, det finns det, men jag kan nog rekommendera den lilla extra slanten så du slipper dra en massa ström från kameran, plus att du får mycket snabbare via kortläsare.

/ Marcus

OK, tack! Hur mycket får man ge (ungefär) för en hygglig kortläsare som läser CompactFlash-minnen?

100-300 spänn. Väl värd investering, USBöverföringen från kameran till datorn är grymt slö.

Jag köpte min USB 2.0 på Kjell och Company för 299.
Jag tankar över en RAW på cirka 1-2 sekunder (har jag för mig).

/ Marcus

Jo men det låter ju överkomligt, hur lång tid skulle motsvarande fil ta att tanka direkt från kameran?

Kortläsare för 34:-

Varför inte en kortläsare för 34 kr istället. Gå hit:

http://www.bonniershop.nu/default.asp?type=details&ID=157

Ta en prenumeration. Du får tidning + CD + kortläsare för 34 kr. Vill du sedan inte ha tidningen, säger du bara upp prenumerationen på en gång, så har du fixat en mycket billig kortläsare som kommer hem till dig efter ca 3-4 veckor.

Oslagbart billig kortläsare är det i alla fall!

:) Håkan

JensaM skrev:
Hej finns det någon USB-out på en EOS300D, så att man kan koppla den direkt till datorn, eller måste man köpa en kortläsare också?

Tacksam för svar...

En sak som du kan göra, om du vill undvika att handla en massa olika prylar är att du köper en mellanlagringsenhet.

X-source II finns på zebra media, därigenom får du också möjlighet att spara dina bilder när minneskoret/en är fulla när du är på tur. Det kostar iofs mer än en kortläsare men då slipper du iallf ha dubbla prylar, givetvis fungerar iallf x-drives II som en kortläsare när den är direkt kopplad till datorn.

/Johnny

ANNONS
Götaplatsens Foto