Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS5+430EZ synk andra ridån?

Produkter
(logga in för att koppla)

mganga

Aktiv medlem
Hej, har ställt CCF14 till 1, dvs aktiverat synk på andra ridån. I manulen till 5:an står det att 430ez klarar detta. Blixten har jag ingen manual till men har den inställd på ATTL. Men någon synk på andra ridån får jag inte. Vad är fel? :)

Verkar konstigt, det ska räcka med att ställa EOS 5 i rätt läge. Annars kan du pröva att ställa blixten.

Du trycker på två knappar samtidigt har jag för mig. Det visas på displayen med >> (två pilar). Om jag inte minns helt fel så är det + och - som ska hållas in samtidigt.

Tackar, nu gick det bättre. Men räckte alltså inte med bara cf14... vad det nu kan vara.

Det "ska" räcka, för CF 14 ska styra även den externa blixten. Har du provat och se om den interna blixten synkar på andra ridån ??

ANNONS
Götaplatsens Foto