Dood
Aktiv medlem
Jag har precis lagt vantarna på ett EF 85mm 1.2 L II USM och vid första enkla testerna är jag grymt imponerad. Jag har dock inte hunnit testa det skarpt i uppdrag än men ser fram emot att använda det vid kommande bröllopsfotograferingar tillsammans med min 5D Mark II. Dels vid rena porträtt men också i kyrka där jag hoppas och tror mycket på gluggen. Det blir dags redan imorgon för första bröllopet. 
Vad är era erfarenheter av gluggen? När funkar den som bäst och hur använder ni den flitigast?
Några tips och råd om hur hantera det extremt korta skärpedjupet som blir möjligt på 1.2 för att få så många lyckosamma kort som möjligt? Läste ett tips om att köra med AI Servo med fokuspunkt i en av kanterna just för lite närgånga porträtt med kort skärpedjup. Hur gör ni?
Tack på förhand!
Vad är era erfarenheter av gluggen? När funkar den som bäst och hur använder ni den flitigast?
Några tips och råd om hur hantera det extremt korta skärpedjupet som blir möjligt på 1.2 för att få så många lyckosamma kort som möjligt? Läste ett tips om att köra med AI Servo med fokuspunkt i en av kanterna just för lite närgånga porträtt med kort skärpedjup. Hur gör ni?
Tack på förhand!