Annons

Erfarenheter av IR foto med Canons dslrhus

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Vilka erfarenheter finns har du av IR fotografering med Canons Dslrhus.

Visa sin bästa IR bild som inte är photshoppad till att bli IR

Det är ju ett tag sen detta lades in men,, Har precis intresserat mig för IR, Skulle vara kul att se andras alster för att har något att jämföra med. Lägger in ett av mina första försök, (Eos 350D) Vill gärna ha tips för att förbättra.

Bilagor

• infraröd 6 sv.v.jpg
    infraröd 6 sv.v.jpg
    53.7 KB · Visningar: 366
Senast ändrad:
Raderade mina inlägg. Tror bestämt det stod EOS och inte dslr-hus när jag rotade fram, men nu ska jag låta bli tråden;)

i och för sig skulle det vara intressant att se övriga IR bilder också, det har ju inte varit så mycket aktivitet i den här tråden, inte så det stör direkt, menar jag. Har varit inlagd ett bra tag och inte ett svar. förrens nu.

Jättebra artikel och superfina bilder, Jag har inte photoshop, och jag kan inte hitta vart jag ska blanda kanalerna på mitt program, det borde ju finnas, fast det är väl från stenåldern. (corel photo house)

Jag har tagit IR med både 300D och nu senast 5D. Båda kräver stativ eftersom exponeringstiderna blir flera sekunder. Kan tillägga att jag alltid börjar med 30s på f/11 och sen justerar.

Skillnaded med 300D och 5D är att med 300D är det så gott som omöjligt att få blå himmel/andra färger bara genom att blanda kanaler. Jag vet inte om filtret på 300D är extra starkt, men man måste verkligen kunna PS för att få annat än sv/v. Inga problem på 5D.

Jättefina bilder allihop, gillar fyran och sexan speciellt, ettan är också bra, har tänkt försöka med liknande,

ANNONS
Götaplatsens Foto