Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ersättare för kittobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Tim_82

Avslutat medlemskap
Spanar efter en ersättare till min 18-55 glugg som följde med min 350d vid köpet.
Har hittat 2 gluggar som jag är lite extra intresserad över. Det är Sigmas 18-50/2,8 ED Dc macro och Tamron 17-50/2,8 DiII.
gillar omgånget på mitt kittobjektiv så vill helst hålla i närheten av det. Kan tänka mig att lägga ca 5000:-

Vad har ni för tips? vilken av dess två gluggar är att föredra? alla svar är tacksamma!
/mvh Tim

jag har sigman och är jättenöjd, men jag tror tamronen lererar lika bra bilder. det som fick men att välja sigman mellan de två var närgränsen och att frontlinsen inte roterar vid fokusering.

carldanielsson skrev:
jag har sigman och är jättenöjd, men jag tror tamronen lererar lika bra bilder. det som fick men att välja sigman mellan de två var närgränsen och att frontlinsen inte roterar vid fokusering.

Tack för det snabba svaret!
Föredrar också att frontlinsen inte roterar vid focusering. Hur fungerar macroläget?
hur är focuseringen? tyst? snabb?
Fotar ofta med mitt 70-200 f/4L och det jag gillar med den är frontlisen inte roterar och att focuseringen går så smidigt och tyst! samt att den är ruskigt snabb

carldanielsson skrev:
Frontlinsen roterar inte på Tamron heller.

Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM
om man får tag i ett sådant begagnat objektiv? bättre köp?

Sigma 18-50/2,8 alla gånger!

Kommer aldrig ångra att jag köpte mitt trots att jag hade svårt att ens få ihop till mat den månaden!

ANNONS
Götaplatsens Foto