Annons

Ett zoom obj för max 3000!?

Produkter
(logga in för att koppla)

joadoa

Aktiv medlem
Hej!

Jag är en nybörjare på detta med foto. Har en 400d med kit obj. Men nu efter julen har jag fått lite klirr 8i kassan och är därför sugen på att köpa ett zoom då jag vill fota djur..

Men vilken jävla djungel! Ge mig gärna råd och förslag på obj. som är i trakterna runt 3000kr.

Tack på förhand/Joakim

joadoa skrev:
Hej!

Jag är en nybörjare på detta med foto. Har en 400d med kit obj. Men nu efter julen har jag fått lite klirr 8i kassan och är därför sugen på att köpa ett zoom då jag vill fota djur..

Men vilken jävla djungel! Ge mig gärna råd och förslag på obj. som är i trakterna runt 3000kr.

Tack på förhand/Joakim
Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS är ett mycket prisvär glugg som går på 2700 hyffsat snabb af och klart godkänd skärpa och bildstabilisator som är guld värd vid längre brännvidder.

Tja, nja, vidvinkel har jag ju på mitt kitt-objektiv. 50-250 is verkade bra..

Någon annan som vet om sigma eller tamron har något liknande?

Re: Re: Ett zoom obj för max 3000!?

Robin Gyllander skrev:
Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS är ett mycket prisvär glugg som går på 2700 hyffsat snabb af och klart godkänd skärpa och bildstabilisator som är guld värd vid längre brännvidder.

Tjena, jo den verkar bra på pappret iaf, någon annan som har prövat denna glugg?

joadoa skrev:
Tja, nja, vidvinkel har jag ju på mitt kitt-objektiv. 50-250 is verkade bra..

Någon annan som vet om sigma eller tamron har något liknande?

Inte med bildstabilisering.

Tamron har ett väldigt prisvärt 55-200 som ger bra bilder, kostar bara dryga tusenlappen.

Hej igen!

Idag införskaffades ett Canon 55-250 is. Har inte hunnit fota så mycket med det ännu, men ska pressa det ordentligt imorrn!

/Joakim

Robin Gyllander skrev:
Pressat ikväl och kolla vad is klarar av.

Jag är nöjd med is funktionen, det märks väldigt vid molniga förhållanden som idag.. Fokusen är lite slö, men jag är nöjd! Nästa obj i zoomklassen kommer att vara något i L-serien, men det kräver nog att jag köper en kamera i fullformat dvs 5d och uppåt!

Tack för alla svar!

/Jocke

Kan inte annat än hålla med.

EFS 55-250 4-5,6 IS känns som den bästa optik Canon gjort på länge...

Finns inget bättre alternativ under 4000 SEK.

ANNONS
Götaplatsens Foto