Annons

Etui för CF-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

abatarphoto

Aktiv medlem
Är det någon som vet om det finns någon försäljare i Sverige som säljer
Aluminium Etui för Compact-flash-Kort? Helst ett etui för 4 st CF-kort likt den bild som visas här från den Tyska näthandlaren New-York-camera.

Digitalnytt.com i Sverige har en variant men det är inte den modell som jag söker.

Tack på förhand / Björn

Bilagor

• etui cf kort.jpg
    etui cf kort.jpg
    18.3 KB · Visningar: 345
Det ser exakt ut som en vanlig metall-plånbok som säljs överallt numera. Är du smart köper du en sån i plånboks-affären och skär till en skumplastbit så CF-korten passar.
Tror jag själv ska göra så förresten...

Hej, jag köpte nyligen det här tillbehöret från Hama hos Foto Koch i Tyskland - titta här:

http://www.fotokoch.org/digifoto/sonszub.shtml

priset var 17,95 Euro. Foto Koch har en del interessante grejer, t ex små plast-etuier för CF-kort, även dessa från Hama. Jag betalade med Eurocard, leveransen tog en vecka, inga problem. Omfattande katalog medföljde.
bästa hälsningar
Werner

Hmmm vad är det för fel på de etuier som följer med när du köper korten?

Behövs etuier? Måste gå att förvara dessa i valfri plastask för att hålla ordning på dem.

har plåtat digital i flera år, började med Canons Powershot A5. Det blev en del småkort genom åren. har alltid retat mig på att jag har tappat etuierna och velat ha några i reserv - just in case (i ordets rätta bemärkelse), så det blev äntligen napp hos Foto Koch. Samma gäller ett litet case för uppladdningsbara batterier. har letat här på många ställen, även det hittade jag nu - kostar bara minimalt men känns ändå värdefullt att ha mig sig batterierna på utlandsresor med visst skydd för fukt mm.

Vet att Minolta levererade ett just sådant case med Dimage7 för nåt halvår sedan.
Kollar upp imorrn om det finns några kvar hos dem.

Någonstans har jag sett just Minolta etuiet till salu. Jag fick ett sådant emd min 7Hi och tycker det är alldeles utmärkt. Men det rymmer bara två kort. Köpte ett Loverpro fordral som tar 3 CF kort med i orginaletui på Scandinavianphoto för 99:- som fungerar allsdeles utmärkt.

Jan,
Sandisk make two "travel" cases but not in aluminium. You can find those two cases plus a leather version from an independent company here:

http://www.camerans.com/shop.php?action=display&catID=48&SrcVal=&start=13&bprev=+Next+->+

I normally have a small Domke F6 bag with me with my D1x and a couple of lenses and there's a useful pocket in that for these cards, so I don't normally use them myself, but if you're out with just the camera over your shoulder, the key chain device could be useful.

Bests, Duncan

För egen del är fodralet för batterier mest intressant, har inte sett något liknande någon annan stans.

visst är det bra med fodralet för batterierna (Akkubox kallar Hama det), jag kör bl a Minolta Dimage 7i, och har hittils alltid släpat med mig batterier i något glassögenfodral eller så. Det här fungerar perfekt. Sätter man en liten lapp på undersidan fodralet med uppladdningsdatumet, så kan man ju också hålla isär olika uppsättningar bättre.

hälsningar, Werner

ANNONS
Götaplatsens Foto