Annons

Experttips till en nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

bal

Ny medlem
Hejsan! Jag är ganska ny med detta men tänkte börja lite lätt med en billig kamera. Då undrar jag bara vad det är man ska tänka på när man köper en ny kamera och vilka märken som e bra osv. Jag vill ligga under 1000kr då jag är en fattig student.
Om någon har något tips på en billig men endå prisvärd kamera så skulle jag bli jätteglad.

Hejsan! Jag är ganska ny med detta men tänkte börja lite lätt med en billig kamera. Då undrar jag bara vad det är man ska tänka på när man köper en ny kamera och vilka märken som e bra osv. Jag vill ligga under 1000kr då jag är en fattig student.
Om någon har något tips på en billig men endå prisvärd kamera så skulle jag bli jätteglad.

1000kr va inte mycket. Jag föreslår denna lilla VATTENTÄTA goding.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=OPW30
Lite över budget men då är den prissänkt rejält.

Alla kameror i den prisklassen är nog tämligen lika. Köp en du gillar.

Okaj tack så mycket för tipset :) ska kolla in den lite men får spara lite pengar om jag ska ha råd me den :)

Börja med en Analog kamera vet ja, du får en fin gammal analog kamera med ett eller flera objektiv för en tusenlapp begagnat, kolla blocket och tradera, är det en Canon du är ute efter så kan jag rekommendera dom äldre manuella mässingskamrorna från -70-80 talet, med en manuell kamera så lär du dig troligen att fota snabbare också.
Lycka till.

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto