Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Extern blixt till Nikon D70s

Produkter
(logga in för att koppla)

Claus

Avslutat medlemskap
Jag kommer att köpa en extern blixt inom kort till min Nikon D70s och skulle vilja ha rekomendering av någon bra extern blixt till denna kamera. Jag har tittat lite på Nikon SB-800 som verkar bra men är dock något för dyr. SB-600 verkar också OK, även priset. Frågan är bara om SB-600 räcker för mig. Finns det andrar blixtar som är kompatibla med D70:an och ger mycket för pengarna?

Mvh
Claus

När jag tittade i din profil ser jag en viss seriositet i din fotoväska. Även om du byter till ett modernare hus i framtiden, kommer du att behålla blixten.
Jag ser två stora fördelar med SB-800 mot SB-600.
SB-800 levereras med bouncher och ett femte batteripack för snabbare uppladdning. Nu har jag bara en blixt, men vad jag förstått kan SB-800 styra fler blixtar. Något SB-600 inte kan. Har jag fel här kan någon rätta mig.
Då jag ser du är Malmöbo, är du välkommen att kontakta mig om du vill prova min SB-800, eller bara ha fotosällskap.

//Martin

http://www.soptunna.se

Jag har för mig att det går att köpa en bouncer till SB-600:an (rätta mig gärna om jag har fel), Jag har en känlsa på att SB-800:an ändå ger mer och ett bättre ljus så det lär nog bli den trots att den är så dyr, ev. kan man kanske köpa den på import?. Förresten, i vilka sammanhang bruka man koppla in flera blixtar samtidigt?

Mvh
Claus

ANNONS
Götaplatsens Foto