Annons

"Extras" stänga av permanent (CS5)?

Produkter
(logga in för att koppla)

mkultra

Medlem
Finns det ens någon som har "Extras" igång, man ser ju verkligen inte ett dugg med det igång? Sjukt värdelöst.

I CS4 var det det första jag stängde av. I CS5 stänger jag av det men nu verkar snillena på Adobe tycka att det är bra att ha en funktion som slår på det automatiskt (oavsett om jag stängt av det!) när jag zoomar tillräckligt nära. Visst, bara trycka ctrl+h? Nä, för då går markeringarna jag gjort på min bild bort(!) vad är det för komplett idioti från Adobe?

Är det en bug eller "feature" (lol), och finns det någon som vet nån sätt att kringå det?

"Extras" är ofta väldigt bra att ha. Svårt att se markeringar, mätpunkter och guides annars. Det jag tror du vill stänga av är "pixel grid", som man ser när man zoomar in 300% eller mer, och det gör du via Photoshops intällningar.

Photoshop> Inställningar/Preferences (cmd/ctrl+K)

//D

"Extras" är ofta väldigt bra att ha. Svårt att se markeringar, mätpunkter och guides annars. Det jag tror du vill stänga av är "pixel grid", som man ser när man zoomar in 300% eller mer, och det gör du via Photoshops intällningar.

Photoshop> Inställningar/Preferences (cmd/ctrl+K)

//D

Har kollat inställningarna men det finns inget som heter pixel grid där.

CTRL+H (extras) stänger av grid:en som sagt, men då tar den även bort te.x mina markeringar om jag gjort.

Har kollat inställningarna men det finns inget som heter pixel grid där.

CTRL+H (extras) stänger av grid:en som sagt, men då tar den även bort te.x mina markeringar om jag gjort.

Nej du har helt rätt... jag som var lite förvirrad. 600% är det som gäller och man stänger av det via View> Show (under Extras)> Pixel grid.

//D

ANNONS