Jag har inte hunnit fota så mycket på ett tag eftersom det varit mycket på jobbet, och när jag varit hemma så har jag slagits med mina färgutskrifter från min nya skrivare (Canon MP610). Jag har nämligen färgproblem där också... utskrifternas färger blir inte som på skärmen, hur mycket jag än ändrar på mina färginställningar.
Men nu i eftermiddag har jag i alla fall plåtat olika bilder då jag växlat mellan olika inställningar i kamerans meny. Och jag håller med dig Torbjörn, när jag ställer in "levande" så blir färgerna lite mer som i verkligheten. Tyvärr så missar man då att använda sig av AdobeRGB,det blir automatiskt sRGB, man får välja antingen eller.
Däremot så har jag lite svårt för Sonys bildredigeringsprogram. Men jag är ju så van med Photoshop (har scannat in mycket bilder och redigerat i Photoshop tidigare). Då använde jag Photoshop 5 och den räckte väldigt bra, fast jag behövde ju inte bearbeta raw-filer då. Så jag måste jobba lite mer med Sonys program för att kunna ge det en rättvis chans.
Jag ska ta fler bilder också att testa med när det lättat lite på jobbet.