Annons

Få ur bilder ur en 1DMKII med USB kabel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej du.. Om jag inte missminner mig helt, så är USB-anslutningen bara till för att snacka med kameran och skriva ut på (DPOF, eller vad det nu heter). Bilderna förs över via FW.

Suck.. har bestämt för mig att jag har gjort det tidigare, har bytt dator här på jobbet och tappat en del inställningar... .. nåja.. får se hur jag löser det...

Tack i alla fall

Jag för dagligen över bilder från 10D till datorn via USB, fungerar utmärkt fast långsamt. Borde väl funka på 1D.

Windows XP har färdiga rutiner för överföring.

Berra W skrev:
Jag för dagligen över bilder från 10D till datorn via USB, fungerar utmärkt fast långsamt. Borde väl funka på 1D..

Suck. Nu blir jag trött. Det värsta med FS är när folk utan kunskap gör inlägg som bara förvirrar.

Svaret finns ju redan:

"USB är för utskrift och FireWire för överföring och kommunikation."

Att 1D bygger på firewire beror på att mac:arna tidigare främst hade firewire och att det var snabbare. Det är möjligt att nästa generation får usb 2.0 High Speed. för bildöverföring.

/magnus (som faktiskt har en 1D mark II)

froderberg skrev:
Det finns mycket som skiljer mellan konsument- och proffskamerorna. Menysystemen är t ex helt olika.

Kan inte påstå att menysystemet är bättre på 1D MK II, jag var tvungen att läsa i manualen för att ens komma igång... fast nu har man vant sig..

defiant skrev:
Kan inte påstå att menysystemet är bättre på 1D MK II, jag var tvungen att läsa i manualen för att ens komma igång... fast nu har man vant sig..

Den främsta anledningen att menysystemet ser ut som det gör är för att Canon inte ville byta system från Eos D2000 till Eos 1D.

Systemet är säkrare och bygger på dubbeltryckningar, men kräver också alltid två händer.

Det är rätt jobbigt att köra med 1D-kamera och 20D eller 5D samtidigt.

defiant skrev:
det kan jag tro... jag skulle behöva 3 händer för att köra dom 3 samtidigt ....

hmm jo jag fattade vad du menade....

Nej nej.. Magnus har en kamera i varje hand... Sen har han en runt halsen med trådutlösare. Sen har han trådlösaren i munnen... höftskott för den där lite annorlunda vinklen.

Jeppe skrev:
Nej nej.. Magnus har en kamera i varje hand... Sen har han en runt halsen med trådutlösare. Sen har han trådlösaren i munnen... höftskott för den där lite annorlunda vinklen.

jag köper det där med trådutlösaren, men är tveksam till att han har 2st. högerhänder ...

defiant skrev:
jag köper det där med trådutlösaren, men är tveksam till att han har 2st. högerhänder ...

[Påhopp]Jag oxå... ibland verkar det som att han har två vänsterhänder..[/påhopp]

Om Magnus tycker detta är ett påhopp så kan ha be forumvärden att ta bort inlägget..

/Jeppe som duckar under skrivbordet (egentligen är det bara för att jag är avundsjuk på hans förmåga när det gäller gatubilder)

ANNONS
Götaplatsens Foto