Annons

Fågelidentifikation

yens

Aktiv medlem
svarade på den första men vet inte varför det kom så långt bak, vore kul om man fick va me å lira på plats så att säga
Verkligen :)

Jag förstod ju att det inte var sparvhöken du svarade på, men eftersom du var relativt ny på forumet så kanske du svarade på TRÅDENS första fågel, som också är en bivråk :) Det har hänt förut...
 

yens

Aktiv medlem
Här en extremt ryttlande vråk, den flög upp, ryttlade, dök, flög upp, ryttlade, och höll på en bra stund. Sedan flög den rätt in i ett tätt lövskogsbuskage, fångade den på kanten. Gissar att det trots beteendet är en ormvråk då den är för ljus för fjällvråk?
 

Bilagor

yens

Aktiv medlem
och så två till, en som såg ut som en hämpling, men den lät konstigt? och därefter siluetten av en rovfågel som flög med så lugna vingslag så jag tittade lite extra på den, men det är väl ändå en ormvråk på valium gissar jag?
 

Bilagor

Patrik Bylund

Aktiv medlem
Här en extremt ryttlande vråk, den flög upp, ryttlade, dök, flög upp, ryttlade, och höll på en bra stund. Sedan flög den rätt in i ett tätt lövskogsbuskage, fångade den på kanten. Gissar att det trots beteendet är en ormvråk då den är för ljus för fjällvråk?
Jag tippar på fjällvråkshanne. Rytlandet låter ju bra, samt ljusa stjärtroten, mörka kanten på vingar+stjärt. Mörkt huvud och ljus buk.

Men jag brasklappar med att jag enbart fågelskådar långt uppe i norr där man aldrig ser några ormvråkar :D
 

yens

Aktiv medlem
Jag tippar på fjällvråkshanne. Rytlandet låter ju bra, samt ljusa stjärtroten, mörka kanten på vingar+stjärt. Mörkt huvud och ljus buk.

Men jag brasklappar med att jag enbart fågelskådar långt uppe i norr där man aldrig ser några ormvråkar :D
Jag blir avis, här springer man bara på ormvråkar, de är nästan ivägen, vi får byta plats någon gång :) kolla gärna min "på jakt från traktor" i mitt fågelalbum här som är en liten favvis gällande ormvråk
 
ANNONS