Annons

Fågelidentifikation

Kicki60

Medlem
Hybrid eller?

Hej!!

Finns det ingen som har någon idé om vad det är på fotot jag har lagt in ovan?. Den ser ju inte ut som Kanadagässen den färdades med!!. Är nyfiken :)

Mvh Christina
 

Osquar

Aktiv medlem
Hej!!

Finns det ingen som har någon idé om vad det är på fotot jag har lagt in ovan?. Den ser ju inte ut som Kanadagässen den färdades med!!. Är nyfiken :)

Mvh Christina
När det gäller gäss och änder så jökas det, med eller utan människans "hjälp", hej vilt varför det uppstår allsköns varianter av hybrider. Lägg därtill att dessa avkomman i sin tur (om fertila) pökar på andra och än fler genetiska katastrofer uppstår.... Personligen ser jag inget som helst värde eller intresse i att försöka kartlägga dessa genetiska missfosters släktträd, men "din" gås ovan ser ut att bl.a ha gener från vitkindad gås i sig.....

/Oscar
 

VisualD

Aktiv medlem
När det gäller gäss och änder så jökas det, med eller utan människans "hjälp", hej vilt varför det uppstår allsköns varianter av hybrider. Lägg därtill att dessa avkomman i sin tur (om fertila) pökar på andra och än fler genetiska katastrofer uppstår.... Personligen ser jag inget som helst värde eller intresse i att försöka kartlägga dessa genetiska missfosters släktträd, men "din" gås ovan ser ut att bl.a ha gener från vitkindad gås i sig.....

/Oscar
Sker det naturligt och ger en genetisk fördel så kallas det evolution.
 

kedner

Aktiv medlem
Håller på att gå igenom bilder från Öland som jag tog i somras och när jag tog denna bild var jag säker på att det var en ormvråk men när jag tittar nu tycker jag undersidan inte stämmer.

Vad säger expertpanelen?
 

Bilagor

oyiseer

Medlem
Hej! Vad är detta för rovfågel som satt i hönsburen hos min mor?
Jag tror det är en duvhök men det ser ni experter bättre än mig, tack på förhand!
 

Bilagor

ANNONS