Annons

Fågelidentifikation

conman

Aktiv medlem
Falk eller vad är detta?

Vad är det för rackare vi har flygande över oss?
Jag har ingen aning om fåglar men tycker om dessa som häckar i ett övergivet bryggeri alldeles runt knuten.
 

Bilagor

Sigfuss

Aktiv medlem
Nu har jag två dagar i rad sett en kråkfågel jag inte kan identifiera, den är i storlek som en Kaja men har inte lika kraftigt huvud eller ens grått huvud, ögonen är heller inte gråa som kajornas, vad sjutton är det? En ungkaja?
 

Bilagor

Snowma9e

Aktiv medlem
Enögd Jorduggla (Short-eared Owl)

Hej

Det här är inte en fråga om art-identifiering utan jag undrar om en uggla verkligen kan klara sig med bara ett öga ?!? Jag skulle ha trott att djup-seendet var helt beroende av båda ögonen men den här tycker jag ser ut att vara helt OK (om man nu kan se det på en fågel ?).

Hoppas att det är OK att ställa en annan fråga än art men här finns ju många experter som jag hoppas kan svara!!! Bilden är tagen på Genovesa Island, Galapagos.
 

Bilagor

gavia

Aktiv medlem
Hej

Det här är inte en fråga om art-identifiering utan jag undrar om en uggla verkligen kan klara sig med bara ett öga ?!? Jag skulle ha trott att djup-seendet var helt beroende av båda ögonen men den här tycker jag ser ut att vara helt OK (om man nu kan se det på en fågel ?).

Hoppas att det är OK att ställa en annan fråga än art men här finns ju många experter som jag hoppas kan svara!!! Bilden är tagen på Genovesa Island, Galapagos.
ser ut som en jorduggla, en art som är vida spridd. men kan kanske vara ngn art specifik för Galapagos, möjligen.

Med vänlig hälsning peter berglin
 
ANNONS