Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Graylingman
Aktiv medlem
Sabud skrev:
En sångare?
Stenskvätta
MontyOnAcid
Aktiv medlem
Bilagor
caje83
Medlem
Den här då?
Fotograferad i Slottsparken, Malmö, häromdagen. Duktig dykare, simmade lite ensam från brun- och gräsänderna.
Konstig huvud/halsform. Ung brunand?
Edit: större bild på http://www.flickr.com/photos/11550780@N04/1380424953/
Fotograferad i Slottsparken, Malmö, häromdagen. Duktig dykare, simmade lite ensam från brun- och gräsänderna.
Konstig huvud/halsform. Ung brunand?
Edit: större bild på http://www.flickr.com/photos/11550780@N04/1380424953/
Bilagor
Sabud
Aktiv medlem
MontyOnAcid skrev:
Tog vi samma bild...?
Angarn?
Visst! Från Angarn i dag ;-)
För övrigt, tack för informationen!
Stenskvättan var ganska skygg och mina bilder togs på lite långt avstånd.
Trevlig fågel! I dag är det den 15 september så de borde långflytta till Afrika vilken dag som helst.
Bilagor
foto totto
Aktiv medlem
Lite OT..
Oj vad många bilder från angarn. Jag som tycker att man aldrig möter någon fotograf när man är där! Ska själv dit och pröva min lycka imorn...
Tommy
Oj vad många bilder från angarn. Jag som tycker att man aldrig möter någon fotograf när man är där! Ska själv dit och pröva min lycka imorn...
Tommy
MontyOnAcid
Aktiv medlem
Sabud skrev:
Ormvråken från Angarn 15/09
Hm, då antar jag att även detta är en Angarn-ormvråk? Denna gång med ett litet "snack" i klorna.
Bilagor
MontyOnAcid
Aktiv medlem
Foto Totto skrev:
Lite OT..
Oj vad många bilder från angarn. Jag som tycker att man aldrig möter någon fotograf när man är där!
Tommy
Det här är varför...
Bilagor
Sabud
Aktiv medlem
Hmmmm....de jag mötte var på sin höjd `fjällrävenekiperade´.
För övrigt är det väl inte tillåtet att lämna stigarna och ge sig ner mot stränderna. Innan 30/09 vill säga.
Kanske därför man inte ser mer än någon enstaka fotograf. De ligger och trycker på störavstånd/förbjudet område.
Nej, det vill jag inte tro!
För övrigt är det väl inte tillåtet att lämna stigarna och ge sig ner mot stränderna. Innan 30/09 vill säga.
Kanske därför man inte ser mer än någon enstaka fotograf. De ligger och trycker på störavstånd/förbjudet område.
Nej, det vill jag inte tro!
MontyOnAcid
Aktiv medlem
MontyOnAcid
Aktiv medlem
MontyOnAcid
Aktiv medlem
Newman75
Aktiv medlem
Hök?
Den här lilla spjuvern retade mig när den aldrig ville komma närmre än så här. Ryttlade frekvent över gräsmark med lite sly. Hök eller falk? Sparv eller torn? Kommer en bild till.
Fotot tagit med Canon Powershot S3 IS, motsvarande 432 mm.
Min egen gissning går på Sparvhök.
Den här lilla spjuvern retade mig när den aldrig ville komma närmre än så här. Ryttlade frekvent över gräsmark med lite sly. Hök eller falk? Sparv eller torn? Kommer en bild till.
Fotot tagit med Canon Powershot S3 IS, motsvarande 432 mm.
Min egen gissning går på Sparvhök.
Bilagor
Graylingman
Aktiv medlem
Tornfalk
Newman75
Aktiv medlem
Tack. Har tyvärr min fågelguiden utlånad. Blev osäker, ryttlar sparvhök? Annars kanske det hade varit enklare att spika den.WFS) (Graylingman skrev:
Tornfalk