Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

vilken snäppa?

Oj, blir inte klok på alla olika snäppor som finns. Kan detta vara en mosnäppa, tror att man lurar sig på benfärgen på grund av rådande ljus. Den var ju så otroligt liten, när den landade så tänkte jag spontant strandpipare/ärla första halv sekunden.

Mvh
/Ingemar
 

Bilagor

Osquar

Aktiv medlem
Oj, blir inte klok på alla olika snäppor som finns. Kan detta vara en mosnäppa, tror att man lurar sig på benfärgen på grund av rådande ljus. Den var ju så otroligt liten, när den landade så tänkte jag spontant strandpipare/ärla första halv sekunden.

Mvh
/Ingemar
Helt korrekt, en mosnäppa.

/Oscar
 

Hans_J

Aktiv medlem
Havsörn och ?

Såg denna havsörn vid Hornborgasjön som slagit en annan fågel som jag inte vet vad det är. Jag skulle gissa på någon form av skrake eller dopping med tanke på storleken, men kan någon med större säkerhet säga vad det kan vara?

Bilderna är tyvärr inte av högre kvalitet utan mest i form av siluetter.

Mvh
Hans
 

Bilagor

Graylingman

Aktiv medlem
Såg denna havsörn vid Hornborgasjön som slagit en annan fågel som jag inte vet vad det är. Jag skulle gissa på någon form av skrake eller dopping med tanke på storleken, men kan någon med större säkerhet säga vad det kan vara?

Bilderna är tyvärr inte av högre kvalitet utan mest i form av siluetter.

Mvh
Hans
Jag får en känsla av skäggdopping, men det är som sagt bara en känsla
 

sångberg

Aktiv medlem
hej, är det inte en sävsångare på bild 2 & 3 ?
ögonbrynsstrecket tycker jag tyder på det.

hälsningar Ola S
 
ANNONS