Annons

Fågelidentifikation

tj57

Aktiv medlem
Svenska namn på långtbortistan fåglar ger inget. De namnen finns inte i ngn bestämningslitteratur. Detta är en Ashy Drongo, en av de ljusa raserna.
Jag tackar för hjälp med att artbestämma min bild.
Använder AVIBase på nätet som i dom flesta fall kan lotsa mig genom denna djungel av fåglar som finns i alla länder.
Stort tack Peter för att du delar din kunskap med oss övriga noviser.

// Thomas
 

Vandraren

Aktiv medlem
EDIT:
Jag gissar att detta är nån slags snäppa en Grönbena? Fotograferad i Östersund i dag 15/5.DSC_6618.jpg
 
Senast ändrad:

zosma

Aktiv medlem
Kan den här vara Forsärla, eller är det gulärla?
20200519-50D_3101.jpg
På samma ställe fotade jag denna. Vilket är gulärla och som är mycket mer gul.
20200519-50D_3027.jpg
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
Hej, någon som kan se vad det är för stor suddmes som flög, först en och sen den andra, i början av april på eftermiddagen i Nyköpingstrakten. Havsörn?

(Mitt enda försvar för suddigheten är väl att det var bättre förr när objektiv hade tvärtstopp vid "jättelångt bort", alltså oändligheten.)
_DSC2235.jpg
 

PMD

Aktiv medlem
Hej, någon som kan se vad det är för stor suddmes som flög, först en och sen den andra, i början av april på eftermiddagen i Nyköpingstrakten. Havsörn?

(Mitt enda försvar för suddigheten är väl att det var bättre förr när objektiv hade tvärtstopp vid "jättelångt bort", alltså oändligheten.)
Visa bilaga 150389
Jag gissar på någon slags örn, men skulle inte satsa mina sista besparingar på det. För det sistnämnda kräver jag en osuddig bild. :)
 
ANNONS