Annons

Fågelidentifikation

bEPH

Aktiv medlem
Birdman skrev:
Björn: Det är en gåsgam.
Tack!
Som icke fågelkunnig så är det svårt att veta vars man ska börja leta ens!

Jag och min bror är ungefär på samma nivå, en dag fär ett par år sedan så var vi ute och körde bil och då flyger ett stort antal 30(?) stora fåglar (tranor?) lågt över oss och skriker så att det hörs högt in i bilen.

Vi stannar bilen och tittar förundrat på dem, min bror "säger titta vad många..........långhalsar".:)
 

N i C

Aktiv medlem
Jag funderade också på det, men den hade inget gult alls på vingen och kraftiga streck på bröstet......verkar inte riktigt stämma (inte ens på juvenil)
 

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
N i C skrev:
Jag funderade också på det, men den hade inget gult alls på vingen och kraftiga streck på bröstet......verkar inte riktigt stämma (inte ens på juvenil)
Jag kollade i "Fågelguiden"; det stämmer bra med juvenil grönfink enligt den, med längsstreckat bröst / buk och betydligt diskretare färger överlag.
 

ewalds

Aktiv medlem
Ovisst

Lånar tråden för att be om lite experthjälp också..
Undrar således vad dessa två filurer är?? Har väl mina gissningar men bläddrar o bläddrar i fågelboken utan att egentligen känna mig ens i närheten av säker..
 

Bilagor

MatteH

Aktiv medlem
Fågel?

Här kommer en bild på en fågel som jag är lite osäker på. Jag ser att det är en Trast men frågan är vilken? Juvenil björktrast kanske?

Tack på förhand!
/Matte
 

Bilagor

ANNONS