Annons

Fågelidentifikation

Rind

Aktiv medlem
Vad är detta för fågel. Såg den i en fågeldamm med blandade vild och tamfåglar i Valla fritidsområde i Linköping. Tycker den ser ganska häftig ut.
 

Bilagor

Bent C.

Aktiv medlem
FM) (Rind skrev:
Vad är detta för fågel. Såg den i en fågeldamm med blandade vild och tamfåglar i Valla fritidsområde i Linköping. Tycker den ser ganska häftig ut.
Det är en myskand, en hane. Ursprungligen från Syd o mellanamerika, numera domesticerad och finns lite varstanns i världen som husdjur.

mvh

Bent
 

Newman75

Aktiv medlem
Vad är det här för något?

Detta är några ur en enorm flock som flög tvärs och kors över en åker utanför Malmö i förmiddags. Vad är det för fågel, någon som kan se det?
 

Bilagor

Newman75

Aktiv medlem
Vilken måsart?

Att det är en sorts mås ser jag... men jag har inte lärt mig skillnaden på dem alla. Tycker det verkar vara en djungel :eek:) Fotograferad i naturreservat nere vid Falsterbo idag.

Tack Bent för svaret om tofsvipan!
 

Bilagor

Merlin

Aktiv medlem
Kajan på dagens www.dn.se (Rubrik: Startskott för stadens allians) , vilken är dess "andra" förälder? Tamduva..? Eller är den partiellt albinistisk?

/Stefan
 

Bent C.

Aktiv medlem
Para sig kan dom väl, men det blir inget resultat. Kajan är delvis albinistisk, inte så ovanligt, men kul att se.

mvh

Bent
 

Merlin

Aktiv medlem
Jo det var ju det jag menade. Det kan ju inte bli någon avkomma.

Ok, partiell albinism alltså. Lustigt att den fångades sådär.
 

niklas32

Aktiv medlem
Kan inte alla småfåglar jag helelr... var ute idag och såg massor spännande, men denne lilla krabaten vet jag inte vad den heter:
 

Bilagor

niklas32

Aktiv medlem
En bild till.
Likande en del på gärdsmygen min fågel. Nån som har latinska namnet på den ( har bara norska böcker)..
 

Bilagor

ANNONS