Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fått prisförslag på rep. Men vad betyder det?
- Trådstartare xplod
- Start datum
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Allt med "PCB" i namnet är ett kretskort. De verkar vilja byta en hel del sådana, tillsammans med en del annat 'smått och gott'. Av övriga delar är det bara "Top cover unit" som jag vågar mig på en gissning vad det kan vara: kamerahusets ovandel.
jorgene
Aktiv medlem
Väldigt mycket av elektroniken måste bytas.
FPC = Flexible Printed Circuit ("mjukt" kretskort)
PCB = Printed Circuit Board ("hårt" kretskort)
Arbetet är alltid dyrt, närmare en tusing i timmen här (inkl. moms).
Hade jag varit som du, skulle jag funderat på en ny beg D2H i stället för denna reparation (eller kanske en D2Hs).
Ställ den gamla i bokhyllan, som ett trevligt minne och, en vacker dag, en påminnelse om inledningen på den digitala SLR-eran.
FPC = Flexible Printed Circuit ("mjukt" kretskort)
PCB = Printed Circuit Board ("hårt" kretskort)
Arbetet är alltid dyrt, närmare en tusing i timmen här (inkl. moms).
Hade jag varit som du, skulle jag funderat på en ny beg D2H i stället för denna reparation (eller kanske en D2Hs).
Ställ den gamla i bokhyllan, som ett trevligt minne och, en vacker dag, en påminnelse om inledningen på den digitala SLR-eran.
schaki
Aktiv medlem
Låter förnuftigt. Sälj den som defekt på Ebay och skriv vad det är för fel.xplod skrev:
Hej.
Ja nån reparation blir det verkligen inte.. D300 är beställd sen länge.. Lägger ut en annons på den.
Finns alltid någon som vill ha den, om inte annat nån som kan meka själv och vill ha reservdelar.
jonasy
Aktiv medlem
idiom skrev:
för en företagare blir det bara 4000:- så det kanske är nån som tycker det är lönt ändå?
Hur tänkte du nu?