Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

För alla bokeh-älskare!

Produkter
(logga in för att koppla)
Deras exempel tycker jag ser synnerligen onaturliga ut.
Tänker fortsätta att använda bländaren istället - snabbare, enklare och bättre ;-)

Är nog benägen att hålla med Stina enligt ovan.

Det känns bättre att jobba med det "naturliga" skärpedjupet i kameran. Lägger sig mer rätt och snyggt, i mina ögon.
I typ ett "nödfall", kan jag tänka mig att lägga på oskärpa efteråt men....

Jo, men visst kan det finnas en poäng med detta ändå? Det här känns ju som ett sätt att fixa framförallt kompaktkamerabilder kanske? Passade ju bättre på vissa motiv än andra. Men inte ska man förkasta det rakt av?
Finns ju gånger man inte fixar det korta skärpedjupet med en systemkamera också.

Håller med. Jag ser det som ett komplement, inte ersättning, och då tycker jag att det ibland kan fylla en funktion. /Arne

Jag förstår inte riktigt produkten, vad gör den som man inte kan göra med lens-blur i kombination med en depth map i photoshop?
/FLiP

ANNONS
Götaplatsens Foto