Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

För ljust...

Produkter
(logga in för att koppla)

Sleek

Medlem
Jag har ett gäng bilder från en utomhuskonsert från i somras. Speciellt instrument och armar har blivit väldigt ljusa och när jag håller på och fixar så att de blir lite grungeiga blir det bara värre.

Jag är amatör i PS och har ingen aning om någonting i princip.

Finns det något man kan göra åt detta? Mörka ner delar av en bild?

Det beror på hur ljusa de är... är de utfrätta så är det tyvärr inte mycket du kan rädda mer än att dämpa det utfrätta (men det finns inga nyanser utan det blir bara grått)

Men annars så kan du alltid använda Burn Tool (vet inte riktigt vad det heter på svenska ... Efterskugga kanske, eller skuggverktyg?). Det finns i alla fall i verktygslisten till vänster eller var du har den placerad och ligger tillsammans med Efterbelys/Dodge Tool.

Okej.. ska se om jag kan hitta. Kan i värsta fall vara som du sa att det bara blir grått, på vissa bilder iallafall. Men tack :)

ANNONS
Götaplatsens Foto