Walle
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Det går väl utmärkt att korta ner det man citerar ...
Jag brukar göra likadant
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anders Östberg skrev:
Det går väl utmärkt att korta ner det man citerar ...
Var trafiken jobbig idag?Maverick skrev:
Satt och tänkte på en sak i bilen på väg hem idag apropå att man ska springa runt och fråga. Skulle inte alla föräldrar kunna fråga alla runt omkring om det är okej att deras ungjävlar lever rövare på bussen, pendeln, tunnelbanan, lunchresturangen och bion? Och ifall det är okej att de går tre barnvagnar i bredd och blockerar hela trottoaren och ingångarna till butikerna där de ställer sig under air condition utblåsen?
När vi ändå är igång så kan vi väl hägna in alla lekparker och så får man betala en tia eller nått för att vara där i en timme? Då slipper jag betala kommunens lekplatser eftersom jag ändå inte är önskvärd där. Föräldrar lägger så mycket pengar på en massa plastskit till leksaker så då kan de köpa en leksak mindre så har de en 20-30 timmars lektid i en lekpark istället? Går ju liksom sätta plank runt och få andra än barn och föräldrar lär ju vara intresserade att komma in i lekparken om det kostar pengar.
Maverick skrev:
Bara en idé liksom.
Mvh
Maverick
Jobbigt om man fotar en dvärgcirkus. Eller rullstolsbasket. ast man skulle kunna slå av eller på child detection i customs-funktionerna.laan skrev:
Å precis som fredrik så slog snilleblixten ner hos mig idag.
Child detection! - Efter succen med face detection kommer nu uppföljaren!
Enda skillnaden är att kameran låser sig och gör det omöjligt att ta bilder när det finns barn med inom synhåll.
Borde bli standard rätt snabbt va?![]()
Går nog tyvärr inte.paul innergård skrev:
Jobbigt om man fotar en dvärgcirkus. Eller rullstolsbasket. ast man skulle kunna slå av eller på child detection i customs-funktionerna.
Maverick skrev:
Satt och tänkte på en sak i bilen på väg hem idag apropå att man ska springa runt och fråga. Skulle inte alla föräldrar kunna fråga alla runt omkring om det är okej att deras ungjävlar lever rövare på bussen, pendeln, tunnelbanan, lunchresturangen och bion? Och ifall det är okej att de går tre barnvagnar i bredd och blockerar hela trottoaren och ingångarna till butikerna där de ställer sig under air condition utblåsen?
När vi ändå är igång så kan vi väl hägna in alla lekparker och så får man betala en tia eller nått för att vara där i en timme? Då slipper jag betala kommunens lekplatser eftersom jag ändå inte är önskvärd där. Föräldrar lägger så mycket pengar på en massa plastskit till leksaker så då kan de köpa en leksak mindre så har de en 20-30 timmars lektid i en lekpark istället? Går ju liksom sätta plank runt och få andra än barn och föräldrar lär ju vara intresserade att komma in i lekparken om det kostar pengar.
Bara en idé liksom.
Mvh
Maverick
tormig skrev:
Var trafiken jobbig idag?
Maverick skrev:
Bara en idé liksom.
Mvh
Maverick
Susann56 skrev:
Du borde skämmas att uttala dig så om barn.Du har väl själv varit en s.k.*ungjävel* Vad är det för inställning att gå runt med*usch*
Låter naturligtvis inte trevligt men andemeningen tror jag de flesta av oss ändå förstår. Som pappa till fem barn, fyra bedårande änglar och en liten prins vet jag vad jag talar om. Förvånas ständigt över andras ungjävlar och att de inte kan uppföra sig som min lilla änglakör. kan också nämna att om någon skulle fotografera mina barn så är det helt ok om jag upplever att görs med viss respekt och jag kan se logiken i att de fotar just mina barn. Situationen får så att säga avgöra om det är ok. jag vare sig orkar eller kan förutsätta att det görmmer sig någon pedofil bakom kameran så länge personen i fråga sköter det hela snyggt. Som jag nämnde i ett tidigt svar i tråden så finns annat att vara rädd för. Vi kan inte skydda oss mot allt. På en lekplats brukar också föräldrarna märka av om någon går dit och fotograferar på ett suspekt sätt och ologiskt ofta. Samma sak vad gäller skolgårdar så brukar personalen ha viss koll. Det är väl just i sammanhang där man som minst förväntar sig att något skall hända som de största farorna lurar.Susann56 skrev:
Du borde skämmas att uttala dig så om barn.Du har väl själv varit en s.k.*ungjävel* Vad är det för inställning att gå runt med*usch*
Jag har också varit barn och har egna barn och ja, jag förstår precis vad han menar.Susann56 skrev: