Annons

Första systemkameran - 2014

Produkter
(logga in för att koppla)
Jodå, den har jag faktiskt läst det mesta utav. Och visst är det så att man kan justera ISO med ett hjul genom att samtidigt hålla in iso-knappen, jag har inte påstått annat.

MEN, jag kan däremot inte justera iso på ena hjulet och samtidigt bländare på andra. Jag kan inte heller stänga av/sätta på auto-iso genom att hålla in iso-knappen.

Eller är det jag som missar något här? Och förlåt för att vi kapar den här tråden som egentligen handlar om att köpa sin första systemkamera.

Jodå, den har jag faktiskt läst det mesta utav. Och visst är det så att man kan justera ISO med ett hjul genom att samtidigt hålla in iso-knappen, jag har inte påstått annat.

MEN, jag kan däremot inte justera iso på ena hjulet och samtidigt bländare på andra. Jag kan inte heller stänga av/sätta på auto-iso genom att hålla in iso-knappen.

Eller är det jag som missar något här? Och förlåt för att vi kapar den här tråden som egentligen handlar om att köpa sin första systemkamera.

Jo, det skall du kunna göra.
Jag kunde det med min D90. Det är det man ställer in i menyn d3 genom att sätta den på valet "Visa ISO/Enkelt ISO".
Har du valt det så använder du ratten på baksidan att justera iso med (utan att samtidigt hålla ner en knapp) i A-läget och i S och P läget är det ratten på framsidan som du kan justera ISO med.
Det skall funka annars är det något fel på din kamera.

Jag började med en Nikon D3100 som jag sedan kompletterade med ett Nikon Nikkor AF-S DX 35/1,8 G - Objektiv.

Det ända jag saknar är ett teleobjektiv men jag betalar ofta gärna det priset för den bildkvalité som objektivet ger, speciellt vid dåligt ljus!

Du bör kunna hitta en beg./ny d3X00 och ovan nämnda objektiv för under 5000.

Jo, det skall du kunna göra.
Jag kunde det med min D90. Det är det man ställer in i menyn d3 genom att sätta den på valet "Visa ISO/Enkelt ISO".
Har du valt det så använder du ratten på baksidan att justera iso med (utan att samtidigt hålla ner en knapp) i A-läget och i S och P läget är det ratten på framsidan som du kan justera ISO med.
Det skall funka annars är det något fel på din kamera.

Detta.Förändrar.Allt!

Jag längtar hem från jobbet så jag kan kontrollera detta. Det är skitjobbigt att trycka på iso-knappen med handskar på så detta är ju hur bra som helst! Kul att man lär sig nya saker om en kamera man haft i 5 år.

Jag började med en Nikon D3100 som jag sedan kompletterade med ett Nikon Nikkor AF-S DX 35/1,8 G - Objektiv.

Det ända jag saknar är ett teleobjektiv men jag betalar ofta gärna det priset för den bildkvalité som objektivet ger, speciellt vid dåligt ljus!

Du bör kunna hitta en beg./ny d3X00 och ovan nämnda objektiv för under 5000.

Jag använder samma objektiv och trivs så bra att det också är det ENDA objektivet jag använder. Oavsett om det är skidsemester, midsommarafton, eller porträtt som fotograferas.

Äntligen

Tack för alla svar jag har fått!!
Nu har jag äntligen införskaffat mig en systemkamera och jag är riktigt nöjd! Det blev en Canon EOS 1200 D och jag är som sagt supernöjd!
Kram på er!

ANNONS
Götaplatsens Foto