Annons

Förstorar du galleribilderna innan du bedömmer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Förstorar du galleribilder innan du bedömmer dem?

  • alltid

    Röster: 47 39.2%
  • ofta

    Röster: 29 24.2%
  • sällan

    Röster: 30 25.0%
  • aldrig

    Röster: 13 10.8%
  • visste inte att det gick

    Röster: 1 0.8%

  • Totala väljare
    120
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
När du tittar på andras bilder i galleriet, förstorar du dem då (om det är möjligt) innan du ger betyg/skriver kommentar?

Hur gör du? Tycker du att det behövs?
 

drapulv

Aktiv medlem
Om en bild är intressant och jag tänker ge betyg/kommentar så förstorar jag alltid upp den innan jag ger ett utlåtande. Visserligen så har jag ADSL och kan förstå om det känns segt med ett vanligt modem, men jag tycker att det är nödvändigt med uppförstoringen. Man ger inte bilden rättvisa annars. Om en bild är t ex 1024x768 så kan den se rent kass ut i det förminskade läget. Hur kan man ge en rättvis(?) bedömning då?
Mvh/Pär Larsson
:)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det behöver ni väl inte fråga, det är väl bara att rota lite i loggarna ;p

Jag brukar förstora om jag tycker att bilden är oskarp och att skärpan är en viktig ingrediens i just den bilden.
 

JimSlim

Avslutat medlemskap
När jag betygsätter en bild så förstorar jag alltid bilden först för att se den ordenligt, så svar ja.
Det behövs.

/JIM:cool:
 

Tinahoo

Ny medlem
I princip alla foton gör sig bättre i stort format. Alltså förstorar man gärna bilden innan betyg ges. Man vill ju hellre fria än fälla. :p Jag tycker också man får en vettigare känsla av hur papperskopian faktiskt ser ut, när man har en storlek större.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS