Annons

Förvaring av utrustning (barnsäkert)

Produkter
(logga in för att koppla)

J Tjerneng

Aktiv medlem
Hej,

Sedan min 2-åring hittade min provisoriska förvaringslösning för kameragrejerna, och självklart glatt slet ut de dyraste delarna, så känner jag att det börjar bli dags med en bättre lösning. :)

Några tips på bra skåp för detta ändamål?
Några önskemål:
- Bra lås
- Väggmonterat ingen nackdel
- Brandsäkert en bonus
- Lättorganiserat så att jag enkelt kan bara plocka ut de saker som jag tänker använda utan att stuva om
- Bra pris, såklart.

Ska rymma:
- Två kamerahus
- 6-7 objektiv varav 3 st tele
- Diverse kringutrustning som extern blixt, minneskort, filter, rengöringsgrejer etc

Det kan gå att förklara för honom/henne ... Visa dina grejer låt 2-åringen känna och hålla på dem, under ditt överinseende. Berätta sedan att detta är dina grejer, som vederbörande inte får använda om du inte är med.
Det kan stilla nyfikenheten.

Det fungerade för mig, min dotter fick testa allt från DVD-spelare, dator till kamera mycket tidigt ... och jag har inte haft problem sedan dess.

Det kan gå att förklara för honom/henne ... Visa dina grejer låt 2-åringen känna och hålla på dem, under ditt överinseende. Berätta sedan att detta är dina grejer, som vederbörande inte får använda om du inte är med.

Det fungerade för mig, min dotter fick testa allt från DVD-spelare, dator till kamera mycket tidigt ... och jag har inte haft problem sedan dess.

Du menar så här med en 5D Mk3 med BG på ett 1½ årig barn? ;)

Han rör heller inte mina grejer när jag ser och säger till honom. Men ni vet barn....ögontjänare allihopa ;)

Bilagor

• Photo_2013-05-07_14_56_34.jpg
    Photo_2013-05-07_14_56_34.jpg
    16.7 KB · Visningar: 499

Det har jag faktiskt gjort (med en förtida uppgradering av iPhone som resultat), och med kameran gick det bra. Han har till och med fått skjuta några bilder på hunden. Men jag vet inte om jag är riktigt lika förtjust i att ha grejerna lättillgängliga när jag inte kan sitta med och ha lite koll. :)

jag kör med Ikea köksstommar monterade på väggen med haspar på luckorna, funkar perfekt och är lättorganiserat men dock inte brandsäkert.

dessa överskåp finns i många mått och är lätta att anpassa till omgivningen (många luckor att välja i mellan)

ANNONS
Götaplatsens Foto