Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fakevarning - Nikon 10-18/4?
- Trådstartare Teodorian
- Start datum
Sir Anselm
Aktiv medlem
Oj, om det är fake måste jag säga att den som gjorde bilderna gjorde ett mycket bra jobb...
JohanAxelsson
Aktiv medlem
Helt klart väldigt duktigt gjort. Om det är på riktigt lär den vara dyr...
johan.morck
Aktiv medlem
Ja, om detta är fejk så blir jag impad över den, ruskigt bra gjort. Är det INTE fejk blir jag lite överraskad eftersom det inte verkar vara ett DX-objektiv och brännvidden blir rätt extrem på småbildsformatet, samt att det är rätt liten skillnad liten skillnad gentemot 14-24mm samt 12-24mm (DX).
Men Nikon har ju överraskat tidigare så varför inte.
Men Nikon har ju överraskat tidigare så varför inte.
Joel.S
Aktiv medlem
Den som lever får se.
Fast det vore ju grymt med en sån glugg för oss som använder DX och kanske tänker gå över till FX framöver. 14-24 känns för lite vid för att funka vettigt på DX och ger ingen större skillnad emot 17-55an. 12-24 är bara för dx och likaså dom andra tillverkarna om man nu vill använda det. 10-18 vore grymt
Fast det vore ju grymt med en sån glugg för oss som använder DX och kanske tänker gå över till FX framöver. 14-24 känns för lite vid för att funka vettigt på DX och ger ingen större skillnad emot 17-55an. 12-24 är bara för dx och likaså dom andra tillverkarna om man nu vill använda det. 10-18 vore grymt
D Gulliksson
Aktiv medlem
Fler "f4-gluggar
Inte för att vara negativ men det hade varit trevligare att se en välbyggd vidvinkel/normalzoom alá canon 17-40/4L i nikons sortiment. Antingen är det bara plastig kitoptik eller så är det dyra 2.8-gluggar som gäller för nikon.. vore kul om det för en gångs skull kom lite trevlig optik med konstant bländare 4.
Inte för att vara negativ men det hade varit trevligare att se en välbyggd vidvinkel/normalzoom alá canon 17-40/4L i nikons sortiment. Antingen är det bara plastig kitoptik eller så är det dyra 2.8-gluggar som gäller för nikon.. vore kul om det för en gångs skull kom lite trevlig optik med konstant bländare 4.
Falumas
Aktiv medlem
Fotar mycket med mitt Nikkor 70-210 f4, ingen inbygd motor men det har jag aldrig lidit av.
/Karl
RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
Den som lever får se.
Fast det vore ju grymt med en sån glugg för oss som använder DX och kanske tänker gå över till FX framöver. 14-24 känns för lite vid för att funka vettigt på DX och ger ingen större skillnad emot 17-55an. 12-24 är bara för dx och likaså dom andra tillverkarna om man nu vill använda det. 10-18 vore grymt![]()
sigma 12-24 DG?
Joel.S
Aktiv medlem
sigma 12-24 DG?
Jo iofs. citerar cyberphoto
-''Skarp optik men bör bländas ner några steg för att ge bästa resultat.''
Man kan ju hoppas att detta inte skulle behövas på en ev nikon glugg, men det vet man ju aldrig. Men framför allt så finns ju vädertätningen!
Annars är den säkerligen super!
D Gulliksson
Aktiv medlem
Fotar mycket med mitt Nikkor 70-210 f4, ingen inbygd motor men det har jag aldrig lidit av.
/Karl
Trevlig glugg, har oxå haft en sån förut. En uppdatering på den vore ju trevligt.. Den är ju trotsallt från 1986..
Tell
Aktiv medlem
Det är en renderad 3D modell.. Om det gör den äkta eller fake går inte att säga.
Vad får dig att säga det?
Joel.S
Aktiv medlem
Rogerber
Aktiv medlem
Just Canons 17-40/4L är ett otroligt trevligt objektiv. Inte extrem dyrt (än...), men överkomligt. Hoppas som sagt att Nikon börjar göra motsvarande. Jag kan inte Nikons objektiv serie så jätte bra tyvärr. Fast visst saknas det väl alltid någon sort och modell. Vart tog obejktiv tillverkade i metall vägen?