Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fakevarning - Nikon 10-18/4?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, om detta är fejk så blir jag impad över den, ruskigt bra gjort. Är det INTE fejk blir jag lite överraskad eftersom det inte verkar vara ett DX-objektiv och brännvidden blir rätt extrem på småbildsformatet, samt att det är rätt liten skillnad liten skillnad gentemot 14-24mm samt 12-24mm (DX).
Men Nikon har ju överraskat tidigare så varför inte.

Den som lever får se.

Fast det vore ju grymt med en sån glugg för oss som använder DX och kanske tänker gå över till FX framöver. 14-24 känns för lite vid för att funka vettigt på DX och ger ingen större skillnad emot 17-55an. 12-24 är bara för dx och likaså dom andra tillverkarna om man nu vill använda det. 10-18 vore grymt :D

Vilken cool glugg om det stämmer, håller med om att den extrem. Redan 18mm är ordentligt med vidvinkel på en FX-sensor.

/Karl

Fler "f4-gluggar

Inte för att vara negativ men det hade varit trevligare att se en välbyggd vidvinkel/normalzoom alá canon 17-40/4L i nikons sortiment. Antingen är det bara plastig kitoptik eller så är det dyra 2.8-gluggar som gäller för nikon.. vore kul om det för en gångs skull kom lite trevlig optik med konstant bländare 4.

Fake, det är en 14-24/2.8 som fått stå som modell. hade det varit en DX-glugg hade det varit mer trovärdigt. Men nu blir det bara osant. En 10-18 hade ju som bekant blivit ganska nära de 14-24 som FX-varianten har.

Inte för att vara negativ men det hade varit trevligare att se en välbyggd vidvinkel/normalzoom alá canon 17-40/4L i nikons sortiment. Antingen är det bara plastig kitoptik eller så är det dyra 2.8-gluggar som gäller för nikon.. vore kul om det för en gångs skull kom lite trevlig optik med konstant bländare 4.

Fotar mycket med mitt Nikkor 70-210 f4, ingen inbygd motor men det har jag aldrig lidit av.

/Karl

Den som lever får se.

Fast det vore ju grymt med en sån glugg för oss som använder DX och kanske tänker gå över till FX framöver. 14-24 känns för lite vid för att funka vettigt på DX och ger ingen större skillnad emot 17-55an. 12-24 är bara för dx och likaså dom andra tillverkarna om man nu vill använda det. 10-18 vore grymt :D

sigma 12-24 DG?

Just Canons 17-40/4L är ett otroligt trevligt objektiv. Inte extrem dyrt (än...), men överkomligt. Hoppas som sagt att Nikon börjar göra motsvarande. Jag kan inte Nikons objektiv serie så jätte bra tyvärr. Fast visst saknas det väl alltid någon sort och modell. Vart tog obejktiv tillverkade i metall vägen?

ANNONS
Götaplatsens Foto