Annons

fastslr sthml, svindlarbutik?

Produkter
(logga in för att koppla)

starnut

Aktiv medlem
Tjena

Sökte i forumet men hittade inget om den här butiken sedan innan.

Butiken heter fastslr och ska enligt hemsidan ligga i Stockholm, ni finner den på fastslr.com

Priserna är fantastiskt låga, så låga att man egentligen bara borde skita i dem och inse att det är bluff. Exempelvis kostar ett canon eos 5d hus 1481 euro och et nikon D200 hus 696 euro. Jag bestämde mig ändå för att skicka ett mail till dem och se om det gick bra att komma dit och kolla på kameran. Tänkte att om man inte fick komma så kunde jag aväfrda dem direkt.

Men så här ser mailkonversationen ut:

> Hello Jessica


> > So I noticed that your prices on cameras are very low.
> > My Question was if it?s ok to come up to Stockholm next week and look at
> > the cameras.


> > Best regards


Hello Anders Ebefeldt,


Our prices so low, because all products that listed on our web site are donations made
by major manufacturers donated to gain as much cash as possible for the World WildLife Fund
(http://www.worldwildlife.org/) and other charities. It's the limited action.
You can pick up the camera and accessories in our office in Stockholm from 10:00 to 16:00


-- Best regards, Jessica Parks


Så nu blev man ju lite förbryllad, eftersom jag bor i Helsingborg har jag lite svårt att ta mig dit, frågan är om nån från stockholmstrakten skulle kunna knalla dit och kolla?
 
Hur många träffar får du i google som INTE handlar om att det är svindleri?

Hur sannolikt är det att det skulle finnas ett svenskt företag som bara accepterar klassiska svartbetalningsmetoder?

Hur sannolikt är det att de skulle fått massa kameror av stora tillverkare utan att det nämns vare sig hos välgörenhetsorganisationen, kameratillverkaren eller ens hos bluffbutiken själv annat än i privat e-post?

Vidarebefordra brevet till WWF och lägg ner tankarna sen.
 
svindlarbutik?

Hei Anders! Det er bare å sjekke info som ligger på http://www.aboutus.org/Fastslr.com.Jeg er enig med deg når du sier at prisene er utrolige lave hos dem. Skulle ønsket jeg kunne kjøpe et eos5d...so bilig! :) Men jeg tror det er bare tull...de er bare svindlere ! Men hvis du klare å kjøpe noe av dem, si ifra! Jeg drar til Stockholm bare for å handle hos dem :)
hilsen
Roberto
 
svindlarbutik?

svindlarbutik?
Hei Anders! Det er bare å sjekke info som ligger på http://www.aboutus.org/Fastslr.com. Jeg er enig med deg når du sier at prisene er utrolige lave hos dem. Skulle ønsket jeg kunne kjøpe et eos5d...so bilig! :) Men jeg tror det er bare tull...de er bare svindlere ! Men hvis du klare å kjøpe noe av dem, si ifra! Jeg drar til Stockholm bare for å handle hos dem :)
hilsen
Roberto
 
Världen kann och vill

alltid bedragas.
Jag undrar hur många som har blivit blåsta på dessa supersäljare.
Några måsste det vara; dom har hållit på i > 3 år nu.
 
Hej

Att ingen stockholmare har kollat in adressen (dvs besökt), den står ju på hemsidan.

Visit our office:
Fast SLR
Sergels Torg 12, level 10, Suite 54
Stockholm,Stockholm,SE 101 25



Mvh

Omar
 
Omar skrev:
Att ingen stockholmare har kollat in adressen (dvs besökt), den står ju på hemsidan.
Det lyste ju klockrent bedrägeri första gången den dök upp, varför man skulle göra sig besväret att gå dit förstår jag inte.

Fast det är ju ett lite komiskt val av adress, de är grannar med Advokatfirman Lindahl (lite osäker på vilken våning de har dock). Det kan ju vara praktiskt :)
 
Vad är ditt problem Jim? Du behöver inte brösta upp dig, skriva med versaler eller för den delen dumförklara mig för att jag ska fatta.

Enligt föreskrifterna för att skriva ett inlägg här på fotosidan gjorde jag en sökning i forumet innan jag postade. Nästa gång ska jag söka igenom alla sökmotorer också innan jag belastar fotosidans kunskap.

Som jag själv skriver i mitt inlägg tror jag inte mycket på detta företag, men eftersom hon ändå svarar att jag är välkommen till adressen hade det varit skoj att veta vad som finns där, om där finns nånting överhuvudtaget.
 
starnut skrev:
Enligt föreskrifterna för att skriva ett inlägg här på fotosidan gjorde jag en sökning i forumet innan jag postade.
Jag trodde nog också först att du missat söka men när jag gjorde en sökning (på fotosidan) efter fastslr så hittar den bara den här tråden. Trots att "butiken" varit uppe till diskussion många gånger.

Jag letade upp ett par av de tidigare trådarna och det verkar helt enkelt som om sökmotorn missar ord som har annat än mellanslag vid sidan om sig (i det här fallet punkt). En sökning på *fastslr* eller www.fastslr.com hittar ett par trådar till. Inte ditt fel, tycker jag.

Jag tror emellertid inte att Jim menade så illa som du tog det. Han skrev trots allt bara ett enda ord med versaler och det var tydligt bara för att understryka att med undantag av deras egen sida så får man bara träffar om att det är svindlare.
 
ANNONS