Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel på D70 - 1/2000 o högre.

Produkter
(logga in för att koppla)
som jag skrev i en annan tråd så läste jag om detta på nikonians.org och där var det en kille som testade sin D70 och kom fram till att det inte var nåt fel.
Dock har ju bilderna som visats upp haft synbara fel så det kanske är nåt som drabbar vissa kameror som producerats under tiden x vid fabriken y med sensorn z eller nåt sånt...
Det är väl vad man får hoppas i alla fall så inte nikon skjutit sig i foten...

JAg väntar nod ett tag

Efter att ha studerat olika diskussioner och fotoprover har jag bestämmt att inte köpa D70. Anledningen är: Jag tycker att man på en kamera för 10 000:- kan kräva att färgerna återges jämnt och korekt samt att man skall kunna ta kort på hår, grenar och linjer utan att få så mycket moiré som uppvisats av D70. Jag har ärligen allrdig träffat på en digitalkamera med så mycket moiré som D70 uppvisar. P&S kameror inräktnat.

Tror ni att Nikon kommer att fixa dessa två problem med kameran eller är det bara att vänta på nästa modell?

ANNONS
Götaplatsens Foto